intuition
Medlem
Det här är en riktigt stor försämring som lite smugits igenom.In the opposite direction, Lund to Hotel D’Angleterre last Monday with Bolt cost less than 1300 SEK at around evening rush hour.
Now that the new Skanetrafiken tickets for 150/180 SEK from Malmo/Lund to Copenhagen are only good for 2 or 3 hours of travel — as opposed to the previous validity of being good until 4am the morning after day of ticket activation — I will probably use Bolt more often to get from Skåne to Østerport and Nørreport in Copenhagen.
Det påverkar kanske inte resor till&från flygplatsen jättemycket, men för alla som också vill besöka staden på andra sidan är det ett problem. De sätter nu en så snäv giltighetstid att lite hårddraget kan man säga att de plockat bort all kollektivtrafik ur biljetten förutom själva broöverfarten.
Exempel:
Res över sundet på väg till flygplatsen några timmar tidigare för att handla/luncha inne i Köpenhamn. Går inte längre utan att lösa en separat biljett för kollektivtrafik i Köpehamn.
Köp biljetten i god tid och aktivera den eftersom du inte vet exakt vilken avgång du kommer med på. Det är bara att fet-glömma.
Det sista måste vane-människor se upp noga med!
Jag gör så ofta - köper och aktiverar omedelbart på morgonen när jag går upp så jag slipper stressa med det när jag rusar til tåget. Alternativt, köper och aktiverar på Arlanda så att jag med 100% säkerhet vet att biljetten är klar när jag rusar genom Kastrup för att hinna med tåget.