Senaste nytt

Tips på transfer Sverige - Kastrup

intuition

Medlem
Det kallades elfel i morse.
, Skånetrafiken bör klandras för att man väljer att inte upprätthålla trafik på tex Köpenhamn - Malmö - Lund . Örtofta stoppar inte det, det är bara att vända norrgående tåg i Lund.

Nu var det ifs inte min poäng med tråden utan hur man bäst tar sig till Kastrup från Sverige när man bestämt sig för att Skånetrafiken går bort
 
Ett annat tips är att kolla på Skånetrafikens webbsida om när det är planerade banarbeten. Sedan Skånetrafiken har hela ansvaret för Öresundstågen så står det nu även när danska banverket "Banedanmark" har sina planerade underhållsstopp.


Tex nästa vecka är det ett planerat banarbete och sedan 26 nov till 1 januari, vilket påverkar trafiken. Läste nånstans i Sydsvenskan att turtätheten minskar från var 10:e till 15:e minut delar av dygnet.
 
Jag skulle höra med https://limhamnshyrverk.se/. Jag har haft väldigt goda erfarenheter av dem när jag har åkt ifrån Malmö. Bilarna kör taxi för andra bolag i vanliga fall, men här fick jag taxichafförens mobilnummer dagen innan, de kom till min address en tid innan utsatt tid när jag skulle bli upphämtad etc.

Det är lite oklart hur mycket extra de tar för att utgå ifrån Lund, men skulle åtminstone ta och fråga. När jag har åkt har det varit med bolag som är verksamma i Lund också iaf så inte säkert det behöver bli någon utkörningsavgift.

Malmö till MMX är de typ en hundring dyrare än "vanlig" taxi, så överkomligt ändå.
 

Anders5

Medlem
Det kallades elfel i morse.
, Skånetrafiken bör klandras för att man väljer att inte upprätthålla trafik på tex Köpenhamn - Malmö - Lund . Örtofta stoppar inte det, det är bara att vända norrgående tåg i Lund.

Nu var det ifs inte min poäng med tråden utan hur man bäst tar sig till Kastrup från Sverige när man bestämt sig för att Skånetrafiken går bort
Skånetrafiken gör vad dom kan men Lund är inte bästa stället att vända tåg på. 4 inställda tåg Malmö-CPH idag får man ändå se som hyfsat bra när sånt här händer.
 
Last edited:

LarsCph

Medlem
Jag vil också rekommendera Limhamns Hyrverk - https://limhamnshyrverk.se/. Jag använder dem primärt till transfer till/från Kastrup flygplats från Västra Hamnen i Malmö, men har också haft bokat dem til transport från adress i Köpenhamn till Malmö. Går smidigt att boka via Limhamns Hyrverk app. Vanlig taxi är billigare, men jag tycker servicen är mycket bra och samma 3-4 chaufförer som brukar köra. Det är duktiga och professionella chaufförer.
 
Toppen