Senaste nytt

Tips på bra restauranger i New York

Nu är det snart bara 28 dagar kvar till den 11 juli. Skall ut och äta med min fru i New York. Hon gillar inte holabalo-matlagning likt Fat Duck, däremot gillar hon bra mat. Således går Dinner by Heston hem. Är det lönt att försöka boka bord på 11 Madison eller är det bortkastat? Att jag skulle tycka det är bra tvivlar jag inte på.

Nu är det snart bara 28 dagar kvar till den 11 juli. Skall ut och äta med min fru i New York. Hon gillar inte holabalo-matlagning likt Fat Duck, däremot gillar hon bra mat. Således går Dinner by Heston hem. Är det lönt att försöka boka bord på 11 Madison eller är det bortkastat? Att jag skulle tycka det är bra tvivlar jag inte på.
Klart du ska försöka! En upplevelse.

Jag skulle rekommendera Daniel, Le Bernadin eller Jean Georges. Säkra kort som inte är experimentella. Klart du skall testa EMP om du inte varit där. Jag rankar dock de tre andra högre än EMP.

Perfekt, Tack för alla tips. Jag åker till NY i morgon.
Det blir Smith & Wollensky imorgon kväll (min favorit för steaks)
Danji på lördag, Tao Downtown på söndag efter tips från fru @IPC_Mataveri och slutligen Oyster Bar för grillad svärdfisk (ännu en favorit) måndag lunch innan resan hem igen.:)

Perfekt, Tack för alla tips. Jag åker till NY i morgon.
Det blir Smith & Wollensky imorgon kväll (min favorit för steaks)
Danji på lördag, Tao Downtown på söndag efter tips från fru @IPC_Mataveri och slutligen Oyster Bar för grillad svärdfisk (ännu en favorit) måndag lunch innan resan hem igen.:)
Glöm inte att beställa little neck clams på Oyster Bar.

Toppen