Senaste nytt

Tips på bra restauranger i New York

WCFCP

Medlem
Hejsan!

Åker till New York om några veckor och tänkte nu att det skulle vara kul om vi delar med av våra olika favoritrestauranger i NYC.

Som titeln lyder; vad har ni för favoritrestauranger i NYC? Lämna gärna en liten recension av maten om vill/orkar ;)

Alla tips är välkommna!
 

Senator

Moderator
Jag har några:
Aquavit (gärna teater meny) $ teater meny, allt annat $$$. Finns också en bakficka som är $$
Baltazar (frukost, lunch eller middag) $$ gillar man sjömat eller fransk frukost, det perfekta ställe
NoBu på 57th $$ en Sushi middag kostar runt $30, men bästa jag har provat
Burger på Parker Le Meriden, undvik 11:30 - 13:00 lunch tiden, $
Dim Sung i Chinatown, vilket hak som helst men jag har ett håll i väggen på Canal och Lafayette $

En bra start

Uppdaterat efter önskemål
 
Last edited:

WCFCP

Medlem
Tack för bra tips Senator och en bra start på tråden!

Som ytterligare förslag till tråden; inkludera gärna prisnivå och om man behöver boka bord eller om drop-in fungerar.
 

Senator

Moderator
Tack för bra tips Senator och en bra start på tråden!

Som ytterligare förslag till tråden; inkludera gärna prisnivå och om man behöver boka bord eller om drop-in fungerar.

Uppdaterat. Skicka PM om flera frågor, åker ca 2-3 gånger per år, nästa gång 26/12
 

Concorde

Founding Member
Peter Luger. Steak. $$$$. cash only boka
Cipriani Soho. $$$
gramercy tavern. $$$$
lunch på Jean georges. Prix fixe. $$$
Gotham bar & Grill. $$$$
le Charlot. $$
Carnegie Deli. $$
Tao har suverän hot and sour soup. Cool inredning. $$$
lavo. Italiensk bistro. Grym nattklubb. $$$
sushi yasuda eller masa. $$$$.
haru sushi. Bra för pengarna. $$
wings på Mickey mantles.
Barbuto meat packing. Italian. $$
burger på PJs
Alla som senator skrev är bra.
Frukost på pastis.
 

WCFCP

Medlem
Hur är Peter Luger egentligen? Tänkte äta där men hade ju såklart inte bokat bord då... Tänkte förbereda mig bättre den gång.

Tack för tipsen annars!
 

WCFCP

Medlem
Har faktiskt varit inne lite på att prova Daniel, verkar som riktigt bra mat. Dock DYRT..

Åker i början av Jan, så det är ju ändå ett tag kvar.. Hade dock varit kul om den första "inofficiella" BC-träffen varit i NY och inte på ARN.
 

agehall

Medlem
Låter som du missar mig då. Men det finns säkert andra medlemmar som är där, så ha för all del en inofficiell träff till.. ;)
 
Toppen