Senaste nytt

Tips på bra restauranger i New York

Newyorker86

Medlem
Ska äta på jean-George när jag åker dit i sept. Har varit på middag på 11 Madison vilket rekommenderas varmt. Lite "enklare" finns robertas pizza i Brooklyn, shake shack i Madison park, blue ribbon i soho, lure har sjukt bra sushi.
 

Newyorker86

Medlem
För övrigt står avslutningen (chokladen och bakverken) på per se högre än 11 Madison tycker jag, men helhetsintrycket är 11 Madison sjukt mycket bättre.
 

Direktorn

Medlem
Nyss hemkommen och besökte några ställen B la Boathouse. Av de tips jag fick här Innan slår jag ett slag för Danji som bra och kändes mycket prisvärt med spännande rätter. Var där strax före 18 och vid 18:30 var det nästan fullt. Besökte även Striphouse både på 12 och 44 gatan efter Björnströms tips. Lika bra båda två för er som gillar biff. Bland de bästa Steakhouse jag besökt.
 

Vaniljvodka

Medlem
Vi var där runt 17.30 och då baren var full så gick vi till stället nästgårds och väntade/tog en öl. Kom tillbaka trekvart senare och fick bord. Skönt att man inte behövde stå där och vänta. Så sjukt värt det.
 

jerixon

Medlem
Standard grill en bra plats för att fira årsdag med flickvännen? Några andra tips där man kanske hamnar under 100$ per person exkl vin?
 

Bergling

Medlem
Jag har skummat igenom tråden, och såklart hittat en del tips, men eftersom en familjeresa står för dörren så saknar jag lite tips på bra familjerestauranger, d v s inte allt för dyrt, och med en hyfsat varierad meny, samt eventuellt något speciellt för barnen. Italienska restauranger funkar väl alltid, men om någon har något specifikt tips de vill dela med sig av so vore det uppskattat.
 
Toppen