Senaste nytt

Tips på bra hotell i Dubai

Samosaguas

Medlem
Jag skulle vilja ha lite synpunkter på tre hotell som jag funderat på inför en resa till Dubai i mars nästa år. Letar efter ett hotell med bra läge för sightseeing. Närhet till strand är inte nödvändigt eftersom några dagar kommer spenderas på resort senare. Inte heller hotellkedja spelar någon roll. De tre hotell jag kikat lite extra på är:

Jumeirah Emirates Towers Hotel
Steigenberger Hotel Business Bay
Taj Dubai Hotel

För- och nackdelar med dessa hotell tas gärna emot.

...eller något helt annat i samma prisklass. Dessa hotell hittar jag för cirka 2500 kronor/natt inklusive frukost.
 

segra

Medlem
Hej,

Jag har bott på JET och det var helt ok. Det bästa då (Inte nu längre) var att man fick fri tillgång till stranden
vid Burj Al Arab mfl Jumeirah hotell och den stranden är IMHO bästa stranden i Dubai. Hotellet i sig ligger bra för utflykter
men avstånden i Dubai är inte så stora så det spelar ingen större roll var man bor om man nu inte väljer något
som ligger helt off. De andra hotellen känner jag inte till.
 

Samosaguas

Medlem
Hej,

Jag har bott på JET och det var helt ok. Det bästa då (Inte nu längre) var att man fick fri tillgång till stranden
vid Burj Al Arab mfl Jumeirah hotell och den stranden är IMHO bästa stranden i Dubai. Hotellet i sig ligger bra för utflykter
men avstånden i Dubai är inte så stora så det spelar ingen större roll var man bor om man nu inte väljer något
som ligger helt off. De andra hotellen känner jag inte till.
Det verkar som man fortfarande har tillgång till stranden:
Beach Access at Jumeirah Emirates Towers | Jumeirah

Och även gratis inträde till vattenlandet Wild Wadi Waterpark.
 

segra

Medlem

segra

Medlem
Kontaktade hotellet och det är stranden på Jumeirah Beach Hotel som man har tillgång till när man bor på Jumeirah Emirates Towers Hotel.

Någon som besökt stranden och kan berätta hur den är?


Kanon! Då har de återgått till den "fina" stranden. Klart bästa stranden i Dubai.
Dessutom så får man tillgång till denna
För 1/3 av priset mot att bo bo ngt av
De andra Jumeirah hotellen på stranden.
Nu blev JET plötsligt attraktivt igen.
 
Toppen