Senaste nytt

Tips på bra hotell i Dubai

seppma

Medlem
Både Crowne Plaza og Intercontinental på Festival City kan andbefales, flotte store Rom.
Hagen med flera swimmingpool har sol hele dagen. Frukost buffén på Intercontinental er fantastisk, Dette må dere pröve en gång .
 

Brandten

Medlem
Ställer frågan här om det är ok..

Eftersom jag knappt går på muggen om jag inte tjänar eurobonus poäng så undrar jag om någon kan tipsa om bästa value på hotell i Dubai (kostnad vs intjäning av EB-poäng)?

Funderar även på om jag ska köra en Rocketmiles kampanj med TK och försöka bygga upp lite poäng för att använda på TK men osäkert på hur mycket poäng som behövs för tex upgrade ombord?

Datumen är
27/9 - 30/9 (1 person)
30/9 - 2/10 (2 pers)

Edit: Förtydligande att det gällde hotell

Blev Radisson och en Junior Suite. Krediterar nog till Club Carlson tillsammans med 9000 extra poäng som är på kampanj nu. Om jag nu blir uppgraderad som CCG så är nästa steg appartment, kan ju bli trevligt.
 

samsung

Medlem
Uten å ha lest hele tråden. Har vært i Dubai mange ganger. Bodde på gamle IC som var fra 1974 og byens første 5*. Nå Radisson som jeg besøkte i
fjor hvor lounge var ganske ok.

Ellers i sommer bodde jeg på IC festival city, Shangri La, Hyatt regency og Conrad under Ramadan. Topp status på alle 4, og kvalitet i rekkefølgen nevnt. ICs lounge er helt konge. Champ, kaviar, trøfler, gåselever mm. Var tom billigst med en Bogo.
 

rvarttinen

Medlem
Ok - nya frågor kring bra hotell i Dubai: hur står sig dessa hotell:
- Le Méridien Fairway
- Sheraton Grand Hotel Dubai

Det första är som ett systerhotell till Le Méridien Dubai Hotel & Conference centre (nära flygplatsen och skryter med 18 restauranger och barer! .. samt snörum!?) och de har en liten buss som går emellan så gästerna kan nyttja faciliteterna där. Sheraton verkar vara rätt fint och relativt fräscht. Någon som bott på dessa och kan berätta något om dem?
 
Last edited:

segra

Medlem
Ok - nya frågor kring bra hotell i Dubai: hur står sig dessa hotell:
- Le Méridien Fairway
- Sheraton Grand Hotel Dubai

Det först är som ett systerhotell till Le Méridien Dubai Hotel & Conference centre (nära flygplatsen och skryter med 18 restauranger och barer! .. samt snörum!?) och de har en liten buss som går emellan så gästerna kan nyttja faciliteterna där. Sheraton verkar vara rätt fint och relativt fräscht. Någon som bott på dessa och kan berätta något om dem?

Bodde på Le Méridien Faurway 2014 och det var inget att hänga i granen. Men vi bodde där sista natten på resan och det var väldigt nära flygplatsen samt billigt, betalade 400 AED/natt. Vi kom dit sent och lämnade väldigt tidigt så vi utforskade inte hotellet direkt.
 

rvarttinen

Medlem
Bodde på Le Méridien Faurway 2014 och det var inget att hänga i granen. Men vi bodde där sista natten på resan och det var väldigt nära flygplatsen samt billigt, betalade 400 AED/natt. Vi kom dit sent och lämnade väldigt tidigt så vi utforskade inte hotellet direkt.
Tack för infon! Jo, det är verkligen billigt, även poängmässigt (7000 p per natt). Vi planerar att bo där två nätter när vi utforskar stan' innan vi drar vidare ... dvs åker Uber till och från en del sevärdheter och får lite extra poäng även den vägen. Le Méridien brukar annars rendera mer åtgång av poäng per natt än t.ex. Sheraton (brukar ligga på 10 000 p per natt) då de hör till en högre kategori. Så, jag blev lite förvånad att se att de var så pass 'billiga' ...
 

Magnus_K

Medlem
Ok - nya frågor kring bra hotell i Dubai: hur står sig dessa hotell:
- Le Méridien Fairway
- Sheraton Grand Hotel Dubai

Det först är som ett systerhotell till Le Méridien Dubai Hotel & Conference centre (nära flygplatsen och skryter med 18 restauranger och barer! .. samt snörum!?) och de har en liten buss som går emellan så gästerna kan nyttja faciliteterna där. Sheraton verkar vara rätt fint och relativt fräscht. Någon som bott på dessa och kan berätta något om dem?
Sheraton Grand och Le Meridien ligger nära DXB.
Så flyger man dit så är det ju enkelt.
Finns en trevlig resturang på Sheraton Grand också.
 

rvarttinen

Medlem
Sheraton Grand och Le Meridien ligger nära DXB.
Så flyger man dit så är det ju enkelt.
Finns en trevlig resturang på Sheraton Grand också.
Tack återigen för snabb info! Jo, Sheraton Grand verkar trevligt och fräscht, som sagt, nu bor vi där endast en natt men vi har fått ett s.k. Club Room med drinkar, tilltugg, snacks och frukost (tillgång till loungen..). Återigen, blir väl en utgångspunkt med Uber för besök lite var stans i stan'. Och, vill nog även testa poolen på taket!
Om jag förstått rätt så är gatan/motorvägen hotellet ligger vid en av huvudlederna genom stan' och bjuder på en del fotograferande på kvällen?
 

Magnus_K

Medlem
Tack återigen för snabb info! Jo, Sheraton Grand verkar trevligt och fräscht, som sagt, nu bor vi där endast en natt men vi har fått ett s.k. Club Room med drinkar, tilltugg, snacks och frukost (tillgång till loungen..). Återigen, blir väl en utgångspunkt med Uber för besök lite var stans i stan'. Och, vill nog även testa poolen på taket!
Om jag förstått rätt så är gatan/motorvägen hotellet ligger vid en av huvudlederna genom stan' och bjuder på en del fotograferande på kvällen?
Yes, ligger på Sheikh Zayed Road.
Du behöver inte svänga förrän i Abu Dhabi ;)
Men ligger bra och enkelt att ta sig därifrån.
 
Toppen