Senaste nytt

toer00

Medlem
Har bokat mig till Bali för första gången någonsin. Jag och frugan, inga andra.
Ni som har varit där får gärna dela med er om tips, trix och annat:
Vi Kommer vara där är ca 1 v och funderar på att bo antingen på Kempinksi, St Regis alt. någon av Mulia, The Resort eller Villas. Är svag för stora frukost bufféer med färska juicer och om det finns champagne eller mousserat.

Förutom sol och bad tänker jag även en del utflykter till tempel och häftiga naturupplevelser…
Tacksam för alla synpunkter och diskussionsämnen…

Jag gjorde min första resa till Bali för ca en månad sen. Om ni gillar att klättra uppför berg så kan jag rekommendera att vandra uppför Mount Batung för att se solupgången därifrån.

Åk till Gili Islands eller Nusa Penida för riktigt bra stränder. Spektakulärt vacker natur på Diamond beach på Nusa Penida. Bo någon natt i Ubud, känn lugnet, koppla av och smaka på den läckra balinesiska maten i trädgården på resturang Sun Sun (för nästan inga pengar alls). Nära Ubud finns också det hinduiska templet Taman Beji Waterfall, som ni för allt världen inte får missa. Ni får klä er som en hindu och gå runt i bland grottor och makalöst vackra vattenfall (ta med badkläder), där ni får offra rökelse och tillbe gudarna.

Attachments

• IMG_3248.JPEG
    IMG_3248.JPEG
    {memory} MB · Visningar: 87
  • IMG_4277.JPEG
    IMG_4277.JPEG
    {memory} MB · Visningar: 86
  • IMG_8774.JPEG
    IMG_8774.JPEG
    {memory} MB · Visningar: 85
Restaurang Locavore NXT. Jag besökte föregångaren inne i Ubud men nu har de byggt nytt. För full upplevelse skulle jag försöka boka en övernattning där också.

Inte i linje med vad ni efterfrågar, men för andra kan jag tipsa om en poolsvit på The Slow.

Ät bara vällagad mat och skalad frukt. Undvik sallad utom på platser där du använder filtrerat vatten för att skölja salladsartiklar. Använd endast vatten på flaska för att dricka och borsta tänderna. Jag har aldrig blivit matförgiftad av att äta och dricka på Bali eller Jakarta.

Gojek = Indonesiens alternativ till Uber/Bolt/Grab.

Toppen