Senaste nytt
Jag, frun och vår son tänkte åka till Bali i mars 2026, innan pojken fyller 2 i april. Ingen av oss har varit där tidigare, och vi är mestadels ute efter sol och bad - och ett bra hotell. Jag läser att de bästa månaderna att vara där är mellan april - oktober. Är det dumt av oss att åka dit i mars om vi är ute efter sol och bad? Tar gärna emot andra tips också, typ var är det bäst bad? Hotell? Vi siktar på att vara där 10-14 dagar.

Jag, frun och vår son tänkte åka till Bali i mars 2026, innan pojken fyller 2 i april. Ingen av oss har varit där tidigare, och vi är mestadels ute efter sol och bad - och ett bra hotell. Jag läser att de bästa månaderna att vara där är mellan april - oktober. Är det dumt av oss att åka dit i mars om vi är ute efter sol och bad? Tar gärna emot andra tips också, typ var är det bäst bad? Hotell? Vi siktar på att vara där 10-14 dagar.
Har varit där i mars en gång och det va inga problem, jag trodde som du att det skulle regna mycket så vi valde att bara hänga i Ubud den gången, men tror det regnade kanske ett par timmar totalt på en vecka, aldrig mer än 30min någon dag.
Sen vet jag inte om om det regnar mer eller mindre ute vid kusten, skulle jag gissa regnar det mindre där.

Har heller inte så mycket jämförelser av var det är bäst bad, då andra gången bodde vi i Sanur på Mercure, kan tänka mig det funkar bra med en 2åring, går att få rätt så stora fina rum för en billig peng.
Nära till bra resturanger och rätt så lugnt.

Tack!

Sen är det nästa fråga då, och det gäller en nästan 2-åring i Business... Vi åkte till New York i april och vi tyckte att det gick bra, då var han ett. Men det är klart att han lät lite nu och då. Framförallt en kvinna var märkbart irriterad på detta. Som två-åring kan vi ju tänka att han kommer ha svårare att sitta still, men det är ju ett halvår kvar, så svårt att veta hur han kommer att vara.

Vad har folk för erfarenheter?

Tack!

Sen är det nästa fråga då, och det gäller en nästan 2-åring i Business... Vi åkte till New York i april och vi tyckte att det gick bra, då var han ett. Men det är klart att han lät lite nu och då. Framförallt en kvinna var märkbart irriterad på detta. Som två-åring kan vi ju tänka att han kommer ha svårare att sitta still, men det är ju ett halvår kvar, så svårt att veta hur han kommer att vara.

Vad har folk för erfarenheter?
Det finns relevanta trådar för den här typen av frågeställningar, sidodiskussioner om helt andra ämnen blir bara grötigt i trådar.
Använd gärna sökfunktionen så kommer du finna massvis om att resa med småbarn.

Tex. https://www.businessclass.com/forum...zEkZzAkdDE3NTcwNTIxODQkajYwJGwwJGg2Mzg1MzcwNg..

Det regnade mer under "torrperioden" juni/juli i år än vad det har gjort när vi varit där i mars tidigare...

Jag vet inte om du har varit på Bali tidigare, men om du förväntar dig paradisstränder med kristallklart vatten och mjuk sand så kommer du besviken (tänker på när du skriver "bäst bad"). Bali är så mycket annat, en spännande och inbjudande kultur, grym natur uppe i bergen och de vackra risfälten och trevliga människor. Tyvärr är Bali också influencers, skitigt, fulla australiensare och digitala nomader. Så det gäller att välja boende och område med omsorg. Jag skulle satsa på ett hotell med grymma pooler och stora rum, och sen göra dagsutflykter om ni tycker det blir för långtråkigt.

Toppen