Senaste nytt
Rycker i tråden med en fråga gällande visum.

Vi ska flyga ner rutten ARN-AMS-CGK-DPS om två veckor och kikar på att ordna med e-visum via https://evisa.imigrasi.go.id/.

Dock undrar jag om det är i CGK eller DPS som vi faktiskt går igenom immigrationen? Det kanske inte spelar någon roll och man ändå kan fixa e-visum via länken?

Mycket pill med e-visum också för 2 vuxna och 2 barn så överväger om det inte bara är värt att lösa det väl på plats. Hur gör ni andra som flugit den rutten nyligen?
Elektronisk VoA är väldigt mycket bättre än att fixa det på plats! Om du tycker det är krångligt nu, tänk dig att göra det efter en lång resa med gnälliga barn!

Som någon tidigare sa, glöm inte heller tulldeklarationen, hälsodeklarationen samt för Bali också den lokala turistskatten. Allt detta kan göras online.

• Gilla
Reactions: Arv
Har en fråga gällande att förlänga VoA. Jag trodde detta skulle göras innan det var 14 dagar kvar av de initiala 30 dagarna, men när jag försökte göra det online så får jag upp en ruta att det inte går innan det bara är 14 dagar kvar. Förstör min planering lite då vi hade tänkt vara på Lombok då.

Har en fråga gällande att förlänga VoA. Jag trodde detta skulle göras innan det var 14 dagar kvar av de initiala 30 dagarna, men när jag försökte göra det online så får jag upp en ruta att det inte går innan det bara är 14 dagar kvar. Förstör min planering lite då vi hade tänkt vara på Lombok då.

Samma tankegång kring de flesta online/e-visa i Sydostasien, det går bara att uppdatera X dagar i förväg av skarpt tillfälle. 14 dagar för Indonesien är generöst jämfört med Thailand/Singapore som kör med bara 3.

Samma tankegång kring de flesta online/e-visa i Sydostasien, det går bara att uppdatera X dagar i förväg av skarpt tillfälle. 14 dagar för Indonesien är generöst jämfört med Thailand/Singapore som kör med bara 3.
Ja, 14 dagar kan anses vara generöst, men sen en månad tillbaka räcker det inte med att ansöka om en förlängning online. Utan man måste också ta sig till ett immigration office. Och den tiden får man efter man har ansökt, lite jobbigt för oss då vi skall förflytta oss mellan Bali och Lombok just då…

Immigrationskontor finns lite överallt eftersom det är dessa som även utfärdar pass mm till lokalbefolkningen. Jag har under åren förlängt diverse olika visum på olika immigrationskontor, även på öar med väldigt begränsad turism.

Toppen