Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Perfekt. Då får jag bara hålla tummarna och hålla ögonen öppna på mina notiser från AwardFares och Expertflyer. Så länge vi kommer från MUC/FRA till Asien den 23 oktober blir jag egentligen nöjd, spelar ingen roll vilken flight vi hamnar på då vi ska vidare till Tokyo och tillgängligheten intra-asien alltid verkar rätt öppen. Sannolikheten att LH inte släpper en enda stol på någon Asienflight 23 oktober känns ju väldigt liten.

Last edited:
Brukar tillgången till BOG & MEX vara god framåt Februari "normalt sett "?

Sydafrika är oftast svårt (året runt) ?

Just BOG och MEX brukar variera lite, men en av dessa har ofta bra tillgång! Så det skulle jag inte vara orolig över.

Sydafrika är ofta svårt, ja. Det finns dock 3 platser på avgång som är om cirka 30 min. Dessa kom upp imorse tror jag.

Lånar tråden lite på samma ämne!

Jag och tjejen har bokat med AMEX 2-4-1 via sas egna hemsida. Vi flyger business från Frankfurt till Bogota 13 november och hem igen 27 november. Som jag förstår det så kan det dyka upp platser i first class sista 14 dagarna. Det är fortf lite off season och mitt i veckan så hoppas det ska dyka upp två st!

Det är inte så ofta jag pysslar med detta men har två frågor:
1) hur ser man enklast om det släpps 2st platser i first class för eurobonus?
2) hur gör man rent praktiskt för att uppgradera till first class när det är poäng och 2-4-1 voucher? Grundbokningen gjordes direkt via sas.se Måste man ringa in eller kan man göra det själv online?

Tack på förhand! :)

Jag och tjejen har bokat med AMEX 2-4-1 via sas egna hemsida. Vi flyger business från Frankfurt till Bogota 13 november och hem igen 27 november. Som jag förstår det så kan det dyka upp platser i first class sista 14 dagarna. Det är fortf lite off season och mitt i veckan så hoppas det ska dyka upp två st!

2) hur gör man rent praktiskt för att uppgradera till first class när det är poäng och 2-4-1 voucher? Grundbokningen gjordes direkt via sas.se Måste man ringa in eller kan man göra det själv online?

Hej hej.

1. Jag skulle säga på awardfares eller liknande.
2. Ja, du måste ringa Tallin

Lufthansa First brukar gång bra att söka via Uniteds sida

Toppen