Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

samet

Medlem
1 stol i First till Asien kommande 14 dagarna bortsett från BLR. Något som hänt?

Visa bifogad bild 98219

Varit tunt sista tiden. Bevakade för min resa, många flighter blev nästan fullbokade så kanske hänger ihop med tillfälligt hög beläggning på asien flighterna.

Släpptes väldigt lite på veckordagarna, då flighterna nästan vara fulla. Men släpptes 5 stolar på lördagen.

Min flight i fredags släpptes det 1 biljett, sedan var det en stol ledig.

Så högt bokningstryck skulle jag säga som den största orsaken.
 

Senator

Moderator
När ni hittar F7 tittar ni överhuvudtaget på det totala bokningsläget? Om det står F7, men J0-2 indikerar det en ganska full flight. Tittar ni också om det släpps bonusplatser alls på flighten i någon klass?

Lufthansa kommer inte släppa bonusplatser om det totala bokningsläget är rätt så fullt. Så jag skulle inte stirra mig blind på bara F-kabinen men titta på hela flighten innan man drar någon slutsats.
 
När ni hittar F7 tittar ni överhuvudtaget på det totala bokningsläget? Om det står F7, men J0-2 indikerar det en ganska full flight. Tittar ni också om det släpps bonusplatser alls på flighten i någon klass?

Lufthansa kommer inte släppa bonusplatser om det totala bokningsläget är rätt så fullt. Så jag skulle inte stirra mig blind på bara F-kabinen men titta på hela flighten innan man drar någon slutsats.

Tack för upplysningen. Såhär ser den flighten 23 oktober som jag hoppas på att få två stolar i F. Vad tror du om chanserna?

upload_2019-10-8_9-42-45.png
 

Senator

Moderator
Tack för upplysningen. Såhär ser den flighten 23 oktober som jag hoppas på att få två stolar i F. Vad tror du om chanserna?

Visa bifogad bild 98242

Helt omöjligt att svara på. Mellan 0 stolar och 8 stolar till bonusplatser om jag skall gissa ;) Jag såg denna vecka 8 platser på någon Lufthansaavgång, minns inte vilken men det var inom 48t från avgång.

Flighten är dock rätt öppen i alla kabiner.
 

Matore

Medlem
Helt omöjligt att svara på. Mellan 0 stolar och 8 stolar till bonusplatser om jag skall gissa ;) Jag såg denna vecka 8 platser på någon Lufthansaavgång, minns inte vilken men det var inom 48t från avgång.

Flighten är dock rätt öppen i alla kabiner.
Det var till BOG 8 stolar :) men även MEX har bra tillgång
 
Toppen