Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

samet

Medlem
Någon som reagerat på den extremt begränsade tillgängligheten i F till Asien de kommande dagarna? Jag har en bokning med benet FRA-PEK i C 23 okt, börjar bli riktigt orolig att något har förändrats inför ens första resa...


Visa bifogad bild 98101

Jag har en tid bevakat Europa-Asia. PEK och PVJ dyker upp ca 10-14 dagar innan mer eller mindre varje dag.

HKG är det betydligt sämre med.
Bevakat FRA-HKG extra noga. De släpps 3-4 dagar innan. Verkar bara släppas om det finns 3 eller fler lediga platser.

Hade siktat in mig på FRA-HKG men bomade, släpptes inga platser. Så blev FRA-MUC-HKG istället. Egentligen tycker jag den är bättre då det blev A380 istället för A340. Men tappade 6 timmar av arbetsdagen... men det kvittar.

FRA-SIN är ett eget kapitel. Vad jag sett släpps de på kvällen dagen innan avresa. Således går det inte att omboka till dessa pga. 24h regeln.
 

samet

Medlem
Inte provat. Bara läst här på forumet.

De FRA-SIN jag sett har släppts på kvällen. Så då blir det samma dag som avresan när väl Tallin öppnat.

Idag släpptes en vid ca 16.30... så den skulle man hunnit.
 

Canadien

Medlem
Inte provat. Bara läst här på forumet.

De FRA-SIN jag sett har släppts på kvällen. Så då blir det samma dag som avresan när väl Tallin öppnat.

Idag släpptes en vid ca 16.30... så den skulle man hunnit.

OK. Men kör man hardcore utan Amex241-Tallinn så bör det funka att boka om via vanliga SAS Gold/Diamond kundtjänst på kvällen.
 
1 stol i First till Asien kommande 14 dagarna bortsett från BLR. Något som hänt?

upload_2019-10-7_13-46-33.png
 
Ja, sådant kan man ju bli lite fundersam över. Jag vill minnas att jag har sett liknande perioder förut men extremt dålig tillgänglighet. Sen plötsligt en dag så öppnas det upp en massa platser igen. Vi får hoppas att detta är något tillfälligt, men det är svårt att veta säkert...

Så märkligt. Dagens flight MUC-PVG visar F7(!) men inte en stol har dykt upp till poäng. Känns lite för konstigt att inte vara någon förändring.
 
Toppen