Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Saken är att jag ska vidare från singapore till sydney, och det funkar med flighten SQ 231 från Singapore 00:45. I vanliga fall hade jag tagit CPH-FRA-BKK-SYD med Thai F, men av någon anledning har det varit svårt att hitta Thai F på BKK-SYD i vecka 33. Och Thai C på 747 är inte rolig, så det får bli C från singapore istället.

Saken är att jag ska vidare från singapore till sydney, och det funkar med flighten SQ 231 från Singapore 00:45. I vanliga fall hade jag tagit CPH-FRA-BKK-SYD med Thai F, men av någon anledning har det varit svårt att hitta Thai F på BKK-SYD i vecka 33. Och Thai C på 747 är inte rolig, så det får bli C från singapore istället.
Fast det funkar väl om PEK kommer in 23:20 då får du både LH och SQ F på ditresan :) priset att betala är väl en 7h transit i PEK.

Måste erkänna att jag blev lite sugen på att resa någon dag tidigare för att kunna köra CPH-FRA-PEK-SIN-SYD om det kommer att finnas tillgänglighet på LH F och SQ F.

Måste erkänna att jag blev lite sugen på att resa någon dag tidigare för att kunna köra CPH-FRA-PEK-SIN-SYD om det kommer att finnas tillgänglighet på LH F och SQ F.
När äger resan rum? PEK-SIN verkar generellt väldigt öppet tidsvis.

Edit: såg v.33
Bara ring Talinno be dem scanna av PEK-SIN. Sen borde resan till PEK Inte va något problem T-14 då både MUC och FRA har avgångar dit.

För något år sen eller två gick det att boka LH F mer än 14 dagar i förväg. Är det fortfarande så eller är man tillbaka till 14 dagar innan avresa?

Man kan ju alltid boka Air China F ;-) Har faktiskt inte testat än då jag oftast betalar och därav inte väljer att flyga m Air China. Men kanske värt ett test när det ändå ”bara” är poäng? Hårda produkten verkar ju ok från bilder. Sen kan man hoppas att LH F öppnar upp ;-)

Man kan ju alltid boka Air China F ;-) Har faktiskt inte testat än då jag oftast betalar och därav inte väljer att flyga m Air China. Men kanske värt ett test när det ändå ”bara” är poäng? Hårda produkten verkar ju ok från bilder. Sen kan man hoppas att LH F öppnar upp ;-)
Fast bara om du får till SQ F från PEK, annars kan du behålla TG F. Jag har exakt en sådan här bokning i Nov med CA F till PEK och vidare till SIN i SQ F. Mitt argument är att hårdvaran på CA F ser bättre ut än vad andra *A bolag som flyger direkt Europa-PEK kan prestera och sedan har jag aldrig flugit CA F. Synd bara att deras first inte ligger i nosen på deras 747-8

För något år sen eller två gick det att boka LH F mer än 14 dagar i förväg. Är det fortfarande så eller är man tillbaka till 14 dagar innan avresa?
Det har alltid varit 14 dagar innan som gäller, åtminstone senaste 5-6 åren.
Ibland har det dock öppnats upp längre fram i tiden under väldigt korta tidsperioder.

Toppen