Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Man kan ju alltid boka Air China F ;-) Har faktiskt inte testat än då jag oftast betalar och därav inte väljer att flyga m Air China. Men kanske värt ett test när det ändå ”bara” är poäng? Hårda produkten verkar ju ok från bilder. Sen kan man hoppas att Lufthansa F öppnar upp ;-)

@JohnnyWilde kanske kan ge en bild av vilket val du står inför iom nyligen avslutat äventyr med LH, Air China och SQ.

Inte helt lätt. Det finns plats med SQ F en dag i vecka 33 men då har inte Air China flygningar från FRA-PEK. Så jag väntar och ser om LH F öppnar upp och hoppas SQ F finns kvar ;-)

Verkar som att Lifemiles inte var uppdaterat, så nu finns det plats på China Airlines.
Så ringer måndag och försöker mig på:
CPH-FRA LH C
FRA- PEK CA F
PEK- SIN SQ F
SIN- SYD SQ C (gamla a380 C vilket jag föredrar)

Just nu visar seat alerts på 3 lediga stolar i F på LH 720 (från fra) och 7 lediga stolar på LH 722 (från muc). Så blir nog bokning med CA F från FRA med förhoppning om tillgång från MUC närmare avresa.

Har haft lite koll på LH senaste dagarna. Verkar släppa på F samma dag (om man kan lita på united First saver avail) vilket inte hjälper om Tallinn inte kan göra ändringar samma dag. Ser ut som att man släpper till PVG tre dagar i förväg. Vet ej om man släpper på fredagen inför måndagens flight (flyger själv en måndag). Time will tell..:någon annan som har erfarenhet av FRA-PVG m LH F?

Har haft lite koll på LH senaste dagarna. Verkar släppa på F samma dag (om man kan lita på united First saver avail) vilket inte hjälper om Tallinn inte kan göra ändringar samma dag. Ser ut som att man släpper till PVG tre dagar i förväg. Vet ej om man släpper på fredagen inför måndagens flight (flyger själv en måndag). Time will tell..:någon annan som har erfarenhet av FRA-PVG m LH F?

Positioneringsflyg till Frankfurt/Munchen någon dag i förväg, sedan välj och vraka bland alla lediga platser :)

Positioneringsflyg till Frankfurt/Munchen någon dag i förväg, sedan välj och vraka bland alla lediga platser :)
Lite OT men kan man boka positioneringsflyg till FRA och sen göra "ombokning" som i själva verket är nytt leg från den destination man tidigare bokat till?

Toppen