Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Jag tänker att jag vill åka LH First någon gång mellan 25 juli till 5 augusti. Kan tänka mig att åka var som helst sålänge jag kommer hem. Reslängd 3-7 dagar. Minst first en väg, gärna två, men kan tänka mig business en väg.
Har läst 10 sidor här, men funderar fortfarande på vad bästa angreppet för att lyckas boka något?
Har tillräckligt poäng och är EBD.

Jag tänker att jag vill åka LH First någon gång mellan 25 juli till 5 augusti. Kan tänka mig att åka var som helst sålänge jag kommer hem. Reslängd 3-7 dagar. Minst first en väg, gärna två, men kan tänka mig business en väg.
Har läst 10 sidor här, men funderar fortfarande på vad bästa angreppet för att lyckas boka något?
Har tillräckligt poäng och är EBD.

Skaffa awardfares i 1månad och kolla dina tänkta destinationer hela tiden. Jag tyckte seats.aero var rätt kasst på att visa vad som fanns tillgängligt.

Eze är bättre flygtidsmässigt men också lite dyrare. Även returer på award kan vara lite svårare. Men löser man de bitarna så är de en av de bästa destinationerna när syftet är det du beskriver.

Borde inte Mex också vara ett alternativ? (Taget ur huvudet, korrigera mig gärna)

Eze är bättre flygtidsmässigt men också lite dyrare. Även returer på award kan vara lite svårare. Men löser man de bitarna så är de en av de bästa destinationerna när syftet är det du beskriver.

Borde inte Mex också vara ett alternativ? (Taget ur huvudet, korrigera mig gärna)
Alla destinationer utom BOS är ett alternativ.

Min first first hägrar

Aldrig flygit 747 eller a380 för den delen.

Men jag kan inte bestämma mig på destinationen. Målet är att endast flyga och lounga. Fått OK att vara borta på detonation 1 natt + flygtiden Båda vägar.

EZE för lång flygtid?
EWR för att se NYC igen?
IAD för att se Vita huset?

Hjälp mig välja. Jag kan åka typ när som innan September. Utgår från CPH men att pussla ihop det med FRA eller MUC är det minsta problemet
Vill du även maximera tid i FCT så ska du nog minst åka till HND, ICN som avgår 14:05 resp 15:25. Om jag minns rätt så avgår USA flighterna rätt tidigt. EZE, HKG, SIN avgår runt 22-23 då hinner man ju även ner samma dag och slipper sova över i FRA.

Har bokat matarflyg ut till Frankfurt, går runt 06 ut från Arlanda. Tanken är ju att det ska dyka upp en first jag kan knipa. Så till frågan: I regelverket står det väl att ombokning på awardresa kan göras fram till 24 timmar innan avresa. Men i praktiken, brukar det gå att göra en ombokning dagen innan, men med mindre än 24 tim? 06:05 är ju för tidigt för att den officiella Amex-linjen har öppnat.

Har bokat matarflyg ut till Frankfurt, går runt 06 ut från Arlanda. Tanken är ju att det ska dyka upp en first jag kan knipa. Så till frågan: I regelverket står det väl att ombokning på awardresa kan göras fram till 24 timmar innan avresa. Men i praktiken, brukar det gå att göra en ombokning dagen innan, men med mindre än 24 tim? 06:05 är ju för tidigt för att den officiella Amex-linjen har öppnat.
Jag bokade nyligen om en award som gick dagen efter kl 07, bokade om den kl 15 typ så ska ju gå.

Fram till supporten stänger för dagen dag innan avresa är nog koncensus att det går att boka om, dvs mindre än 24h innan avgång, men kalenderdygnet innan.

Å vad bra! Det var svaret jag ville höra. Hoppas att det first bli tillgänglig den dag jag behöver nu.
Det är på en tisdag och jag var lite osäker om hur jag skulle kunna fixa det, för mer än 24t betyder också att det är en helg, som hjälper inte alls med det…

Toppen