Senaste nytt

Tillgång till partnerlounges från och med 1 September

Ifrån T2 med SAS. Går man in på plazas sida står det att SAS resenärer är välkomna. https://www.skyteamlounges.com/lounge/lhr-plaza-premium-lounge-t2
Gammal info från när LH loungen renoverades. Den sajten du länkar, vem är bakom den? Verkar högst inofficiell, söker man WHOIS så är all ägardata på domänen dold. Och försöker man se vilka lounger som finns på SAS hubbar... så kommer inga flygplatser upp alls.

På LHR kan du besöka LH (lounge-utbyte) och Singapore (samarbete) om du flyger SAS.

Besökte LH loungen på LHR i veckan, ordentligt uppköp igen att få tillgång till när man reser med SAS. Plaza loungen var ju ganska bedrövlig, LH mycket bra!

• Gilla
Reactions: JPE
Jag undrar hur SAS gör när de väljer destinationer för vilka de tecknar avtal om partnerlounge för. Har en resa till Wien med SAS och noterar att Wien inte är med i listan över partnerlounger, finns inte heller någon Sky Team lounge där. Däremot finns t.ex. destinationer som Sevilla med på listan över nya partnerlounger för SAS, en destination som har 2 - 3 avgångar i veckan under delar av året. Wien är ju både en turist- och affärsdestination och har 2 avgångar per dag året runt. Kanske är det på gång med lounge även i Wien men det är inte klart ännu?

Inte ens fast track finns för SAS i Wien enligt SAS egen hemsida. Däremot finns fast track för SAS-resenärer både i Salzburg och Innsbruck...
Bättre sent än aldrig? Nu är iaf loungen i Wien på plats.

Som rapporterats här tidigare har SAS nu avtal med Vienna lounge och även fast track är på plats i Wien för SAS business och EBG/EBD. Vienna lounge är verkligen mycket bättre än Austrians lounge. De ville se fysiskt kort i loungen, vilket jag också hade.

Det verkar gå bra för SAS linje till Wien som startades upp efter många års uppehåll, när SAS lämnade Star Alliance. Man har ökat från en daglig till två (ej lördag) och morgonkärran som förut var en CRJ är nu en A320 (kvällskärran är fortfarande CRJ). Jag har noterat att det ofta är helt fullbokat, både när jag flög ned tidigare i veckan liksom idag på hemresan fanns inga platser till försäljning, vilket borde betyda att det är lite överbokat.

Last edited:
Toppen