Senaste nytt

Tillgång till partnerlounges från och med 1 September

Om jag inte är blind verkar Palma saknas på SAS hemsida? Den var ju med i ursprungslistan?
Listan som cirkulerats förut var en lista på flygplatser där de har ambitionen att ha en lounge under hösten. De skrev specifikt att "vissa destinationer redan är klara nu, medan andra tillkommer under hösten".

Jag gissar att listan på webbsidan innehåller istället flygplatser där de redan har kontrakt på plats, så som är "klara nu".
Så hoppas att Palma, Las Palmas, osv kommer också snart. :)

På LPA och liknande ställen hade jag hellre sett att SAS satsade på fler incheckingsdiskar än nuvarande två som standard. En för Business, en för EBG och EBS och två för Go. Så slipper man köa i 1,5 h för att droppa väskan.
Vet inte vad som anses som "liknande ställen" men jag skulle nog klassa ALC som en sådan.
Där körde dom 6 diskar i lördags, dock inte alla öppna, säg att det va 4 har jag för mig, 2st för SkyPriority och 2 för Go om jag inte minns fel.
Och då va det bara en Stavanger flight inom 2h för avgång och ca 2,5h innan Stockholm.

Rätt så bra upprustat med bra flyt i priokön.

På LPA och liknande ställen hade jag hellre sett att SAS satsade på fler incheckingsdiskar än nuvarande två som standard. En för Business, en för EBG och EBS och två för Go. Så slipper man köa i 1,5 h för att droppa väskan.

+1 på det. Kanske också låta EBD/EBP gå i Business-disken så vi får någon mer fördel över EBG. Inte många extra personer då merparten av denna grupp förmodligen redan kommer flyga business

LPA nu också på listan.

Hur knökat kommer det bli i loungen på AGP tex strax innan SAS tre förmiddagsavgångar till CPH, OSL och ARN
Väl införandet av business innebär också att antalet personer med tillträde pga kabinklass minskar. På höstlovet har business varit slutsålt på flera avgångar sedan i somras, nu det är max 9-10(?) rader, med dessutom två pax färre per rad. Jag har åkt kring men utanför skolloven till/från Spanien med Plus kabin så långt som till rad 19. Jag tror att det blir färre som köper upp sig. Stora frågan är väl andelen travelpass resenärer och hur de hanteras när C (kabin och bokningsklass) är slutsålt. Har de även guldkort så är man garanterat plats men ej kabinklass…

Väl införandet av business innebär också att antalet personer med tillträde pga kabinklass minskar. På höstlovet har business varit slutsålt på flera avgångar sedan i somras, nu det är max 9-10(?) rader, med dessutom två pax färre per rad. Jag har åkt kring men utanför skolloven till/från Spanien med Plus kabin så långt som till rad 19. Jag tror att det blir färre som köper upp sig. Stora frågan är väl andelen travelpass resenärer och hur de hanteras när C (kabin och bokningsklass) är slutsålt. Har de även guldkort så är man garanterat plats men ej kabinklass…
Man kommer väl in med guld oavsett?

Toppen