Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Jag höll på att ramla omkull lunchtid under gårdagen över vad som såg ut att vara ett enormt släpp av Delta. Hundratals alternativ varje dag från amerikanska västkusten till Europa och tillbaka. Aldrig sett något liknande. Vidöppet även inrikes USA.

Satt för dåligt till för att boka något just då och vid 16-tiden var allt borta. Tillbaka till absolut inget utbud alls.
Någon som hann boka något eller var det bara spökplatser tro?
Ja, det händer då och då. Kommer ut 7 platser med Delta till/från alla möjliga destinationer. De försvinner lika fort, är spökplatser som du skrev. Finns aldrig som bokningsbara på SAS sida.
 
Ja, det händer då och då. Kommer ut 7 platser med Delta till/från alla möjliga destinationer. De försvinner lika fort, är spökplatser som du skrev. Finns aldrig som bokningsbara på SAS sida.
det sjuka var att allt var bokningsbart även på SAS sida. Eller dom fanns i varje fall även där när jag sökte. Försökte dock inte trycka igenom bokningen då jag behövde ringa in för min ev bokning och inte hade tid.
 
Nya bud från SAS, förbjudet att ha mixade klasser på bonusresor när anslutningsflygen inte går till/från en av hubbarna i Skandinavien eller Europa.

I korthet så tllåts inte längre feeder flights i samma zon på andra ändan av en långflygning om inte samma klass finns tillgänglig. T.ex om man bokar en resa LHR-LAX i business och LAX-LAS i ekonomi så är denna ombokning inte längre tillåten, trots att man betalar den högre avgiften på 750kr.

Väldigt frustrerande när SAS bestämmer sig för att ändra reglerna stup i kvarten. Likaså total idioti att kunden ska få betala, inte nog med att åka på en extra avgift på 750kr per person när man har så dåliga system, och där man nu förbjuder det helt och hållet.

Likaså ej möjligt att ändra på en befintlig feeder flight t.ex om man vill ha ett tidigare eller senare flyg på ARN-LHR. Då menar agenterna att man behöver ta bort alla segment och börja om på nytt.
 
Nya bud från SAS, förbjudet att ha mixade klasser på bonusresor när anslutningsflygen inte går till/från en av hubbarna i Skandinavien eller Europa.

I korthet så tllåts inte längre feeder flights i samma zon på andra ändan av en långflygning om inte samma klass finns tillgänglig. T.ex om man bokar en resa LHR-LAX i business och LAX-LAS i ekonomi så är denna ombokning inte längre tillåten, trots att man betalar den högre avgiften på 750kr.

Väldigt frustrerande när SAS bestämmer sig för att ändra reglerna stup i kvarten. Likaså total idioti att kunden ska få betala, inte nog med att åka på en extra avgift på 750kr per person när man har så dåliga system, och där man nu förbjuder det helt och hållet.

Likaså ej möjligt att ändra på en befintlig feeder flight t.ex om man vill ha ett tidigare eller senare flyg på ARN-LHR. Då menar agenterna att man behöver ta bort alla segment och börja om på nytt.
Tja, i praktiken en mycket liten skillnad då det endast finns tillgänglighet i ekonomi ändå. :p
 
Toppen