Upplever att det varit extremt svårt med feeder flights av flera anledningar
- Många i personalen känner inte ens till reglerna, utan hävdar bestämt att det är en resklass per väg oavsett ombokning eller inte. Blir en oändlig diskussion (jag borde bara lägga på)
- Vissa dagar helt soprena, även om man har hela dygnet som spelrum och söker mellan destinatoner som bör ha många alternativ. Hittade exempelvis inte en enda möjlig anslutning LHR-OSL en vanlig dag i juni. Känns helt obegripligt.
- Fick senast nekat pga "most resonable routing" pga fyra segment för att komma till slutdestination i Afrika på utresan (tar gärna två men det finns ju inte?!)
- Vissa (till synes slumpmässiga) feeders går inte att kombinera med bokningen i övrigt för vissa datum, men fungerar på andra datum för identiska segment i övrigt, dvs verkar ej vara knutet till vilka bolag man redan har i bokningen
- Ovan hade kunnat mildras om agenten la ner alla segment oavsett sina interna regler först, för att bekräfta att det faktiskt går att göra en biljett, och sedan dra den tröttsamma, men obligatoriska bokningen av de långa benen i biz för att sedan boka om och lägga på feeders, men det har samtliga jag pratat med vägrat. Har slutat i timlångt samtal för att ändå falla på målsnöret med sista feedern
Som många konstaterat är värdet på poängen just nu väldigt mycket lägre än innan om man inte är sugen på USA eller Karibien, vilket jag inte är. Får hoppas att det blir bättre, men det känns mörkt nu..