Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Jo men det har ju alltid varit ok förutom den korta period då man endast kunde boka det som visas online. Dock kanske det inte har visats online som @Mattias Holmén är inne på. Bra om det blir enklare att boka detta utan att behöva ringa in.

Det var ju en period här på några veckor som det inte varit tillåtet. När de vägrade boka annat än vad som kunde bokas online och det inte gick att lägga till anslutning.

Bra med feederflights-tillägget. Situationen är fortsatt katastrofal dock. Frun och jag har lagt otaliga timmar nu på att söka från 17 olika destinationer till Arlanda hela 2025 och hittar typ fyra dagar som man kan boka nåt. Finns en del ut men inget på hemvägen i business. (Har även bombat värdelösa Chatflights med frågor och skaffat dyra medlemskapet på Awardfares, men såklart utan framgång.)

Skickat in ett ganska ordentligt klagomål till Amex, och fick faktiskt en del följdfrågor som tydde på visst intresse. De sa att de skulle skicka vidare detta till relevant chef hos dem och till SAS - inget jag direkt tror på, men man kan ju hoppas. Har även mailat samma feedback till SAS - det kommer gissningsvis ignoreras, men skadar väl inte. Misstänker att Amex är de enda som har reella påtryckningsmöjligheter hos SAS.

Oh well, får se hur det här utvecklas. Synd att man mer eller mindre är fast med SAS när man bor i Sverige. Var kul så länge det varade med *A :)

Inte helt säker på vad du menar med att ni sökt 17 destinstioner till sthlm. Se nedan förslag, tog 30s. Varsegod!

Du hade ju awardfares? Slå in ARN endast så ska du se att det dyker upp flighter.

IMG_8224.png
IMG_8225.png

Inte helt säker på vad du menar med att ni sökt 17 destinstioner till sthlm. Se nedan förslag, tog 30s. Varsegod!

Du hade ju awardfares? Slå in ARN endast så ska du se att det dyker upp flighter.

Sorry om jag var otydlig - jag menade inte att det inte finns nåt alls till någon destination, jag menade att vi har sökt 17 destinationer som vi vill åka till/från (och som var någotsånär lätta med *A) och för dessa 17 är det i praktiken kört med Skyteam. Dessa ger sammanlagt 0 träffar på awardfares till arn för perioden 250101-251019 (men några träffar direkt på sas.se). KIX eller MEX var inte en av de 17 :)

Generellt tycker jag att det är väldigt svårt att hitta resor tillbaka till Sverige. Har bokat ARN-AMS-LAS (KLM business) i sept -25 och tänkte att man kan åka tillbaka från LAS, SLC, SFO, LAX eller PHX, men hittar nada i business.

Sorry om jag var otydlig - jag menade inte att det inte finns nåt alls till någon destination, jag menade att vi har sökt 17 destinationer som vi vill åka till/från (och som var någotsånär lätta med *A) och för dessa 17 är det i praktiken kört med Skyteam. Dessa ger sammanlagt 0 träffar på awardfares till arn för perioden 250101-251019 (men några träffar direkt på sas.se). KIX eller MEX var inte en av de 17 :)

Generellt tycker jag att det är väldigt svårt att hitta resor tillbaka till Sverige. Har bokat ARN-AMS-LAS (KLM business) i sept -25 och tänkte att man kan åka tillbaka från LAS, SLC, SFO, LAX eller PHX, men hittar nada i business.

Vad är det för 17 destinationer?

Du nämner Awardfares - har du verkligen gjort custom searchers per datum, eller söker du bara brett? Söker du bara brett, så får du ju enbart upp vad andra har sökt + Awardfares standardrutter som söks kontinuterligt.

Återkom med de 17 destinationerna, så kan jag lägga in sökningar på dessa i Awardfares

Toppen