Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Hittar SAS 2 Biz LAX-ARN, 11 sept. Har ju bara släppts fram till 14 Sept 2025 ännu.

Yes, tack. Menade bara Skyteam, inte SAS - men visst, den tanken har slagit mig också ;)

Min poäng var mer generell - att det är oerhört svårt att hitta biljetter nu jämfört med *A (och de första veckorna med ST).

(Säkert någon temporär bugg med MEX för mig, jag laddade om sidan och fick upp den nu. Oavsett inget jag ska boka.)
 
Yes, tack. Menade bara Skyteam, inte SAS - men visst, den tanken har slagit mig också ;)

Min poäng var mer generell - att det är oerhört svårt att hitta biljetter nu jämfört med *A (och de första veckorna med ST).

(Säkert någon temporär bugg med MEX för mig, jag laddade om sidan och fick upp den nu. Oavsett inget jag ska boka.)
Det har aldrig varit lätt att hitta bonusresa exakt dit man vill på specifika datum, inget nytt. Har du särskilda önskemål om vart och när du vill resa så göra ett inlägg med mallen här så hjälper vi dig. Köper inte ditt gnäll om att allt blivit så dåligt. SAS är sålt till nya ägare och alliansbytet en del av det. Vi får vara glada att SAS överlevde nu.
 
Det har aldrig varit lätt att hitta bonusresa exakt dit man vill på specifika datum, inget nytt. Har du särskilda önskemål om vart och när du vill resa så göra ett inlägg med mallen här så hjälper vi dig. Köper inte ditt gnäll om att allt blivit så dåligt. SAS är sålt till nya ägare och alliansbytet en del av det. Vi får vara glada att SAS överlevde nu.

1. Jag tror att vi får agree to disagree, men jag tycker att mitt gnäll här är relevant och på rätt plats. Att SAS överlevde betyder - i min värld - inte att man inte får ta upp relevant kritik.
2. Jag antar att vi har haft väldigt olika boknings- och resemönster. För mig har det alltid varit lätt att boka bonusbiljetter med *A dit jag vill, när jag vill. De senaste 10 åren har vi bokat bonusresor i business med *A över jul, påsk, sommar, höst och ytterligare nån gång per år utan problem (i 9 fall av 10 genom att boka leg-för-leg 330-360 dagar ut eller 1-4 veckor innan resan).

Trevlig söndag alla :)
 
1. Jag tror att vi får agree to disagree, men jag tycker att mitt gnäll här är relevant och på rätt plats. Att SAS överlevde betyder - i min värld - inte att man inte får ta upp relevant kritik.
2. Jag antar att vi har haft väldigt olika boknings- och resemönster. För mig har det alltid varit lätt att boka bonusbiljetter med *A dit jag vill, när jag vill. De senaste 10 åren har vi bokat bonusresor i business med *A över jul, påsk, sommar, höst och ytterligare nån gång per år utan problem (i 9 fall av 10 genom att boka leg-för-leg 330-360 dagar ut eller 1-4 veckor innan resan).

Trevlig söndag alla :)
Så, vilka är dessa 17 destinationer?
 
1. Jag tror att vi får agree to disagree, men jag tycker att mitt gnäll här är relevant och på rätt plats. Att SAS överlevde betyder - i min värld - inte att man inte får ta upp relevant kritik.
2. Jag antar att vi har haft väldigt olika boknings- och resemönster. För mig har det alltid varit lätt att boka bonusbiljetter med *A dit jag vill, när jag vill. De senaste 10 åren har vi bokat bonusresor i business med *A över jul, påsk, sommar, höst och ytterligare nån gång per år utan problem (i 9 fall av 10 genom att boka leg-för-leg 330-360 dagar ut eller 1-4 veckor innan resan).

Trevlig söndag alla :)
Jag har lite samma erfarenhet. Svårt med SAS, men har oftast fått ihop fyra platser i C för semester med familjen.
Hoppas nu att detsamma kommer med Skyteam.
 
Jag har lite samma erfarenhet. Svårt med SAS, men har oftast fått ihop fyra platser i C för semester med familjen.
Hoppas nu att detsamma kommer med Skyteam.

Jobbar du också för Finnairs trollarme? ;) Skönt att slippa vara ensam :)

Jag skickade alla 17 till SAS/Amex samt på PM till en i tråden här samt min bekanta Erik M här på forumet. Tycker det räcker.

Det jag primärt letar efter är en passande retur från LAS, SLC, PHX, LAX, SFO eller DEN, med Skyteam. (Jag trodde att det var hyfsat tydligt med tidigare inlägg.) Jag har aldrig tidigare haft problem med att få till en t o r från det här området i datum jag vill med *A, över flera bonusresor hit varje år sen 2015.

Har även sökt mycket på exvis IAH, AUS, DFW, SEA, CUN, MIA, MCO, MSY, ATL, CPT, MLE mfl och inte hittat nåt bra med både ut och retur. Inte heller det har varit problem förut (MLE svårare såklart, men fick till en med TK över förra julen). När jag söker till end-of-schedule nu hittar jag ingenting som faktiskt kan funka för mig. Med det sagt finns det såklart enstaka datum o flighter som dyker upp - syftar på helheten och den generella svårigheten jämfört med innan.

Som jag varit rätt tydlig med förut är jag inte här för att bråka med någon, och det är väl toppen om det finns andra här som är nöjda med Skyteam-bytet och förbudet mot leg-för-leg-bokningar. Kan inte annat än att gratulera. Min, min frus, och fler av mina kollegors bild är att det är mycket, mycket, mycket svårare än förut (även med Awardfares diamond o Chatflights Plus) och jag tycker att min kritik är relevant i det här forumet. Inte minst eftersom SAS läser det.
 
Jobbar du också för Finnairs trollarme? ;) Skönt att slippa vara ensam :)

Jag skickade alla 17 till SAS/Amex samt på PM till en i tråden här samt min bekanta Erik M här på forumet. Tycker det räcker.

Det jag primärt letar efter är en passande retur från LAS, SLC, PHX, LAX, SFO eller DEN, med Skyteam. (Jag trodde att det var hyfsat tydligt med tidigare inlägg.) Jag har aldrig tidigare haft problem med att få till en t o r från det här området i datum jag vill med *A, över flera bonusresor hit varje år sen 2015.

Har även sökt mycket på exvis IAH, AUS, DFW, SEA, CUN, MIA, MCO, MSY, ATL, CPT, MLE mfl och inte hittat nåt bra med både ut och retur. Inte heller det har varit problem förut (MLE svårare såklart, men fick till en med TK över förra julen). När jag söker till end-of-schedule nu hittar jag ingenting som faktiskt kan funka för mig. Med det sagt finns det såklart enstaka datum o flighter som dyker upp - syftar på helheten och den generella svårigheten jämfört med innan.

Som jag varit rätt tydlig med förut är jag inte här för att bråka med någon, och det är väl toppen om det finns andra här som är nöjda med Skyteam-bytet och förbudet mot leg-för-leg-bokningar. Kan inte annat än att gratulera. Min, min frus, och fler av mina kollegors bild är att det är mycket, mycket, mycket svårare än förut (även med Awardfares diamond o Chatflights Plus) och jag tycker att min kritik är relevant i det här forumet. Inte minst eftersom SAS läser det.
Domestic First i USA var omöjligt med United och ser inte bättre ut med Delta. Leta från dom stora hubbarna och boka inrikesflyget separat.
 
Toppen