Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Aron:
"Nei, og det er heller ikke her snakk om at tilgangen begrenses. Har man eksempler på slike tilfeller, setter vi pris på om de sendes til oss, slik at vi kan undersøke nærmere. Vi vil så ta det videre med de respektive selskapene. – Aron Backström, Sjef for Eurobonus."

Är det till aron.backstrom (snabela) sas.se man rapporterar då eller?

Jag tänker det! :p
Det kan bli många mail. o_O

Spontant tycker jag det känns som en bortförklaring. Är väl en ganska enkel sak att kolla upp själv utan att få en miljon mail?

Ja, man får kanske vara öppen för möjligheten att det fungerar precis som det är tänkt. Och att det är lite Bagdad-Bob över det hela just nu.

Jag vet inte men det känns som att allt handlar om att hålla saker flytande tills EuroBonus skrotas. Har verkligen noll förhoppningar att något kommer att bli bättre.

Jag är tämligen säker på att med alla småförändringar som görs så tar man ett litet steg mot att förenkla övergången till Flying Blue. Borttagande av nivåpoängboost exempelvis. Naturligtvis inget man pratar högt om.

Du är säkert helt rätt på det. Handlar ju om bortförklaring/undanflykt.

Vad sägs om att Eurobonus-teamet själva kikar på bristen på tillgång AF/KLM jämfört med hos andra partners. Så kanske vi kan sluta behöva jobba deltid åt Eurobonus.

Eller fakturerar ni andra för ert jobb?

Vafan, jobbar ni bara deltid!?

Aron:
"Nei, og det er heller ikke her snakk om at tilgangen begrenses. Har man eksempler på slike tilfeller, setter vi pris på om de sendes til oss, slik at vi kan undersøke nærmere. Vi vil så ta det videre med de respektive selskapene. – Aron Backström, Sjef for Eurobonus."

Jag tänker det! :p
Det kan bli många mail. o_O

Det vore ju underbart om man kunde hitta ett automatiserat sätt att hitta dessa platser som finns för andra partners, och per automatik skicka ett mejl till berörd person.

Vad menar SAS med följande text som lagts till på sidan för SkyTeam awards?

"I syfte att öka antalet flygalternativ har medlemmar som är baserade i Sverige och Norge möjlighet att boka uppehåll med övernattning i Oslo och Stockholm online."

Att övernatta har ju alltid varit möjligt så länge stoppet är under 24h. Menar de att de tillåter längre stopp på dessa platser numera?

"I syfte att öka antalet flygalternativ har medlemmar som är baserade i Sverige och Norge möjlighet att boka uppehåll med övernattning i Oslo och Stockholm online."

Att övernatta har ju alltid varit möjligt så länge stoppet är under 24h. Menar de att de tillåter längre stopp på dessa platser numera?

De menar att du kan boka till anslutningsflyg som går dagen innan. Typ du flyger ner med kvällsflyget dagen innan för att hinna med 06-flyget vidare. 24-timmarsregeln gäller fortfarande.

Har alltid varit möjligt men nu ska även online sökningen föreslå dessa.

Det är ju intressant att man tillåter det i Oslo och Stockholm men inte Köpenhamn... Visserligen är behovet större för de som behöver två byten för att komma ut i världen, men ändå.

De menar att du kan boka till anslutningsflyg som går dagen innan. Typ du flyger ner med kvällsflyget dagen innan för att hinna med 06-flyget vidare. 24-timmarsregeln gäller fortfarande.
Jo men det har ju alltid varit ok förutom den korta period då man endast kunde boka det som visas online. Dock kanske det inte har visats online som @Mattias Holmén är inne på. Bra om det blir enklare att boka detta utan att behöva ringa in.

Toppen