Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Jag tittade som snabbast nu via Flying Blue till typ Barcelona. Och de billigaste biljetterna fanns inte varje dag nästa vecka, men de gick att få fatt i. Mest AF men också SAS och ITA.

Intressant nog säljs awards i något som kallas SAS Business.

Tack för input! Inom EU lär ”SAS Business” bli en överraskning för oinsatta AF/KLM-kunder ;)

PS, är Virgin Atlantic borta nu också? Jag har jämfört deras award-verktyg med SAS och det har tidigare visat samma, nu hittar jag inget hos SAS samma dagar som Virgin säger att de har awards i business…?

Last edited:
I morse fanns det plötsligt en massa flighter i business med KLM som inte funnits tidigare (bla. AMS-ZNZ och AMS-CGK). Nu är dom borta. Dom kan förstås ha bokats upp på några timmar men verkar lite osannolikt. Någon som sett liknande mönster och vet vad som händer?

• Gilla
Reactions: Gus
I morse fanns det plötsligt en massa flighter i business med KLM som inte funnits tidigare (bla. AMS-ZNZ och AMS-CGK). Nu är dom borta. Dom kan förstås ha bokats upp på några timmar men verkar lite osannolikt. Någon som sett liknande mönster och vet vad som händer?
Fanns massor TPE-EWR innan midnatt, EB var ej tillgängligt för internt jobb mellan 00-03. Efter 03 var allt jag hittat försvunnet. :(

Exakt samma för mig men "åt andra hållet" geografiskt - se min post här - Dök upp resor

De fanns antagligen inte. Det var otroliga problem med spöktillgänglighet i systemet.

Hittade 2 platser till Bangkok i februari på SAS.se med KLM som inte syntes på awardfares. Kunde boka det som enkelresor ut och hem men inte t/r. Ringde in men han kunde inte se hemresan så den bokade jag online. Ringde sedan direkt och lade till utresan. Skickades till annan avdelning men inom 1,5 timme kom bekräftelsen.

Hittade 2 platser till Bangkok i februari på SAS.se med KLM som inte syntes på awardfares. Kunde boka det som enkelresor ut och hem men inte t/r. Ringde in men han kunde inte se hemresan så den bokade jag online. Ringde sedan direkt och lade till utresan. Skickades till annan avdelning men inom 1,5 timme kom bekräftelsen.
Detta är baksidan med Awardfares. Där visas endast platser som någon annan tidigare aktivt sökt efter. Det paradoxala i det är att sekunden du hittar en awardplats på awardfares med en aktiv sökning så kommer alla som lagt en alert på en liknande att göra det också.

Fanns massor TPE-EWR innan midnatt, EB var ej tillgängligt för internt jobb mellan 00-03. Efter 03 var allt jag hittat försvunnet. :(
Menar du att det var stängt för award-bokningar 00-03? Om systemet var nere för tekniskt underhåll låter det ju som att man under detta råkade releasa den gamla versionen utan "filter för attraktiva businessbiljetter med AF och KLM" och sedan rättade upp det under dagen idag...

Menar du att det var stängt för award-bokningar 00-03? Om systemet var nere för tekniskt underhåll låter det ju som att man under detta råkade releasa den gamla versionen utan "filter för attraktiva businessbiljetter med AF och KLM" och sedan rättade upp det under dagen idag...
Japp, satt uppe iprincip hela natten. Helt omöjligt att komma åt EB funktionerna under det tekniska underhållet, vilket också var utskrivet på hemsidan mellan dessa tider..

Toppen