Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Horribelt. Och inte lär det bli bättre tillgänglighet när Virgin går till dynamisk prissättning inom kort (visst var det slutet av oktober eller nåt sånt).

Jag o frun kollar tillgänglighet var o varannan dag och det är ju ett skämt. Det är så illa att jag bokstavligt talat avrådde en person som ville ha ett elitekort med min amexlänk från att skaffa det ;)

Hoppas och ber för att det här blir bättre. Jag trodde att det skulle bli illa med Skyteam, men inte så här illa. Enda positiva är att KLMs app var rätt smidig att seata sig med, IMHO ;)

Ja för tillfället är det sämre. Men man kan ju också välja att inte göra en höna av en fjäder. Om vi vänder på det så är det kanske alldeles för enkelt att få poäng, om när utan svårighet kan få ihop 10 vouchers och flera miljoner poäng.

Min poäng är att ingenting blir bättre av att upprepa hur dåligt något är, däremot så brukar det bli bättre om man jobbar med det man har under dåliga tider, och gör det bästa av situationen. Till slut vänder det.

Vi som är insatta i alla detaljer kommer alltid landa på rygg, hur högt fallet än är :)
 
Ja för tillfället är det sämre. Men man kan ju också välja att inte göra en höna av en fjäder. Om vi vänder på det så är det kanske alldeles för enkelt att få poäng, om när utan svårighet kan få ihop 10 vouchers och flera miljoner poäng.

Min poäng är att ingenting blir bättre av att upprepa hur dåligt något är, däremot så brukar det bli bättre om man jobbar med det man har under dåliga tider, och gör det bästa av situationen. Till slut vänder det.

Vi som är insatta i alla detaljer kommer alltid landa på rygg, hur högt fallet än är :)

Håller tummarna :)

(Skulle dock inte säga att det är ”utan svårighet” från vår sida, och att poängen blivit omöjliga att använda tycker jag inte är att ”göra en höna av en fjäder”, men förstår din poäng.)
 
Det är så illa att jag bokstavligt talat avrådde en person som ville ha ett elitekort med min amexlänk från att skaffa det ;)
Jag instämmer med detta. Har gått och väntat på en bra kampanj för att "onboarda" med, och nu kom det verkligen men är det värt det?
Först var det 25000 level points vilket hade varit grymt bra för min del om de hade kommit tidigast i Januari då jag redan har återkvalificerat på diamond (period kalenderår).
Och nu kan kan man få 60+100 tusen poäng för typ 6000kr vilket är var galet bra värde även om man tvingas köra spend via betalo.

Med risk för ytterligare devalvering och oklar tillgång på något som man kan använda poängen till så är detta ett högriskprojekt som enbart lämpar sig för oss som redan har korten. Kanske är det därför kampanjen är så bra? Det krävs helt enkelt mer övertalning just nu då valutan är svajig.
 
Jag instämmer med detta. Har gått och väntat på en bra kampanj för att "onboarda" med, och nu kom det verkligen men är det värt det?
Först var det 25000 level points vilket hade varit grymt bra för min del om de hade kommit tidigast i Januari då jag redan har återkvalificerat på diamond (period kalenderår).
Och nu kan kan man få 60+100 tusen poäng för typ 6000kr vilket är var galet bra värde även om man tvingas köra spend via betalo.

Med risk för ytterligare devalvering och oklar tillgång på något som man kan använda poängen till så är detta ett högriskprojekt som enbart lämpar sig för oss som redan har korten. Kanske är det därför kampanjen är så bra? Det krävs helt enkelt mer övertalning just nu då valutan är svajig.

För mig som bokat ganska många rena SAS awards (främst YYZ, ORD och även JFK/EWR) med FlyPremium för mina poäng ser jag erbjudandet fortsatt som ganska attraktivt!
60.000 T&R för en person eller 100.000p för två personer med en voucher - fortfarande bra mycket billigare än cash rate.
 
För mig som bokat ganska många rena SAS awards (främst YYZ, ORD och även JFK/EWR) med FlyPremium för mina poäng ser jag erbjudandet fortsatt som ganska attraktivt!
60.000 T&R för en person eller 100.000p för två personer med en voucher - fortfarande bra mycket billigare än cash rate.
SAS släpper normalt max 2 platser vilket gör att de diskvalificeras både för mig och min bekantskapskrets då vi än så länge inte reser utan barn.
FlyPremium har jag nog bara lyckats få till på inrikes. Men om man reser själv eller max 2 så kan man ju fortsatt få ut bra värde, helt rätt.
 
SAS släpper normalt max 2 platser vilket gör att de diskvalificeras både för mig och min bekantskapskrets då vi än så länge inte reser utan barn.
FlyPremium har jag nog bara lyckats få till på inrikes. Men om man reser själv eller max 2 så kan man ju fortsatt få ut bra värde, helt rätt.

Det var flera år sen jag tog en award på SK också, pga:
- rätt svårt att hitta bra platser generellt IMHO och omöjligt eller näst intill över sommar, påsk och jul (då vi alltid är bortresta)
- medan a350n är bra i business är a330n en chansning med stolarnas ofta-trasiga luftuppblåsning och ”lotterifunktionen” på IFEn :(
- ibland bättre deal att köpa business på kampanj, typ F&F nu
 
Ni som är mer insatta i hur det brukar funka med Skyteam - brukar det vara svårt att få tag på (rimligt prissatta) awards i business även inom Europa? Min bild var att det ALLTID gick att hitta i princip obegränsat med awards i busines inom Europa med *A vart man än var på väg, men nu har jag precis sökt på ett gäng EU-destinationer nästa höst och undantaget AMS-ARN hittar jag nästan bara biljetter i economy. Som en datapunkt kan nämnas att jag även sökt på alla KLM- och AF-destinationer i Nordamerika sept 2025 och hittar en hel del i economy till Stockholm (t.o.m. typ 29 sept) men inte en enda i business. Släpps enstaka platser ut men verkligen inget tillbaka. För skojs skull har jag frågat Chatflights nu igen, men håller inte direkt andan ;)
 
Ni som är mer insatta i hur det brukar funka med Skyteam - brukar det vara svårt att få tag på (rimligt prissatta) awards i business även inom Europa? Min bild var att det ALLTID gick att hitta i princip obegränsat med awards i busines inom Europa med *A vart man än var på väg, men nu har jag precis sökt på ett gäng EU-destinationer nästa höst och undantaget AMS-ARN hittar jag nästan bara biljetter i economy. Som en datapunkt kan nämnas att jag även sökt på alla KLM- och AF-destinationer i Nordamerika sept 2025 och hittar en hel del i economy till Stockholm (t.o.m. typ 29 sept) men inte en enda i business. Släpps enstaka platser ut men verkligen inget tillbaka. För skojs skull har jag frågat Chatflights nu igen, men håller inte direkt andan ;)

Jag tittade som snabbast nu via Flying Blue till typ Barcelona. Och de billigaste biljetterna fanns inte varje dag nästa vecka, men de gick att få fatt i. Mest AF men också SAS och ITA.

Intressant nog säljs awards i något som kallas SAS Business.
 
Toppen