Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Är det någon som hört något nytt om de mixade klasserna? Det är bedrövligt att EuroBonus inte har kommunicerat något om detta. Det måste ju vara en av de största devalveringarna och försämringarna genom tiderna.
Man har iaf fått ut något om det på hemsidan där man ser poängtabell för Skyteam (måste kommit senaste dagarna?)
  • Du kan kombinera reseklasser för dina ut- och hemresor (t.ex. utresa i Economy och hemresa i Business), men du kan inte kombinera bokningsklasser i en enda riktning (t.ex. CPH–AMS i Economy och AMS–JFK i Business).
 
Man har iaf fått ut något om det på hemsidan där man ser poängtabell för Skyteam (måste kommit senaste dagarna?)
  • Du kan kombinera reseklasser för dina ut- och hemresor (t.ex. utresa i Economy och hemresa i Business), men du kan inte kombinera bokningsklasser i en enda riktning (t.ex. CPH–AMS i Economy och AMS–JFK i Business).
Riktigt ovärt att köra first class då.
 
Är det någon som hört något nytt om de mixade klasserna? Det är bedrövligt att EuroBonus inte har kommunicerat något om detta. Det måste ju vara en av de största devalveringarna och försämringarna genom tiderna.

Det är nästan omöjligt att hitta något från Göteborg (GOT), och det måste vara ännu värre från norra Sverige. Dessutom undrar man varför vissa flygbolag har fått dubbla poängpriser. Det känns inte särskilt exklusivt med Air Europa eller Vietnam Airlines. Thailand har gått från 165 000 till 375 000 poäng (VN verkar ha bäst tillgång i den regionen).

Amex-kampanjerna verkar också ha högre poängnivåer än tidigare. Kan det finnas ett samband med devalveringen?
Jagällande longhaul från Luleå (LLA)
Är det någon som hört något nytt om de mixade klasserna? Det är bedrövligt att EuroBonus inte har kommunicerat något om detta. Det måste ju vara en av de största devalveringarna och försämringarna genom tiderna.

Det är nästan omöjligt att hitta något från Göteborg (GOT), och det måste vara ännu värre från norra Sverige. Dessutom undrar man varför vissa flygbolag har fått dubbla poängpriser. Det känns inte särskilt exklusivt med Air Europa eller Vietnam Airlines. Thailand har gått från 165 000 till 375 000 poäng (VN verkar ha bäst tillgång i den regionen).

Amex-kampanjerna verkar också ha högre poängnivåer än tidigare. Kan det finnas ett samband med devalveringen?
Ja tomt från norra Sverige. Bonusplatser i business long-haul från Luleå (LLA) står inte direkt som spön i backen
 
Vill boka en hemresa från USA till CPH/ARN/GOT. Hittar flyg från USA till LHR, men sen är det helt tomt på tillgång från LHR vidare till CPH/arn/got för att lägga till ett ben till? Sökt en hel veckas spann så är inte en olycklig söndag eller liknande som spökar. Fler som märkt extremt dålig tillgänglighet för att lägga på sista leg?
Europaflygen på SAS som blockerar ut tillgängligheten på långa segmentet på Virgin. Leg för leg inte längre tillåtet att boka över telefon, likaså inte tillåtet att boka LHR-USA-LHR online och lägga på Europaflygen på efterhand. Antingen då agenten kommer att hävda att just den flygkombinationen inte hade dykt upp som en A till B sökning, därav ej tillåtet med ombokningar för att komma runt det. Eller för att Europaflygen endast kan säljas in i ekonomiklass, därav ej möjligt pga mixed cabin.
 
Man har iaf fått ut något om det på hemsidan där man ser poängtabell för Skyteam (måste kommit senaste dagarna?)
  • Du kan kombinera reseklasser för dina ut- och hemresor (t.ex. utresa i Economy och hemresa i Business), men du kan inte kombinera bokningsklasser i en enda riktning (t.ex. CPH–AMS i Economy och AMS–JFK i Business).
Synd att det har kommit ut på hemsidan. Då känns det tyvärr som att det är här för att stanna och inte någon tillfällig glitch. :(
 
Jagällande longhaul från Luleå (LLA)

Ja tomt från norra Sverige. Bonusplatser i business long-haul från Luleå (LLA) står inte direkt som spön i backen
Det känns definitivt som något SAS måste kommentera lite bättre. Det innebär ju i praktiken en jätteförsämring för oss som flyger från mindre flygplatser.
 
Toppen