RollingStone
Medlem
Jag reagerar på denna skrivelse också. Tolkar det som det är slut på att använda 2 vouchers till bokningar för 4 pers. Så inga familjeresor längre och därmed försvinner också mitt incitament till att ha Amex Elite.
Det låter dock som just den delen kanske är tillfällig. Kan ju vara tekniskt problem.Visa bifogad bild 156565
Jag reagerar på denna skrivelse också. Tolkar det som det är slut på att använda 2 vouchers till bokningar för 4 pers. Så inga familjeresor längre och därmed försvinner också mitt incitament till att ha Amex Elite.
Det går väl att boka 2x2, 1 vuxen + 1 barn per bokning. Har gjort det flera ggr men risky såklart på flera fronter tyvärr.Visa bifogad bild 156565
Galet! Kan bara tänka mig hur många minderåriga som av olika skäl (misstag, okunskap etc) som bokas in på 1 PNR/ bokning och de vuxna på ett annat. Allt funkar finemang tills inställda/försenade flyg. Eller loungebesök (om barn i eco utan status).Visa bifogad bild 156565
Det är så vi kommer göra och så klart inga problem. Men … gemene man kanske inte riktigt ser samma konsekvenser eller kanske tycker det är genialt att boka ett litet barn i eco och dem själva i biz… tills inställda eller ombokat flyg.Det går väl att boka 2x2, 1 vuxen + 1 barn per bokning. Har gjort det flera ggr men risky såklart på flera fronter tyvärr.
De kan lägga in nåt notis i PNR att den hänger ihop med en annan.
Problemet är snarare att alla platser ryker om det t.ex finns 9+ när man gör den första bokningen och sedan försöker göra en till bokning för ytterligare två.Det går väl att boka 2x2, 1 vuxen + 1 barn per bokning. Har gjort det flera ggr men risky såklart på flera fronter tyvärr.
De kan lägga in nåt notis i PNR att den hänger ihop med en annan.
det bör vara möjligt för agenten att initialt boka alla på ett PNR och sedan dela upp det i flera med 2 paxProblemet är snarare att alla platser ryker om det t.ex finns 9+ när man gör den första bokningen och sedan försöker göra en till bokning för ytterligare två.