Enligt mig de baspriser som finns. Kollar du på United som också har dynamiska priser på sina awards fanns det ett gäng biljetter som Eurobonus kunde boka. Dessa fanns i bokningsklass X (vad gällde eco). Sedan fanns det biljetter som kostade mer poäng, dessa kunde enbart Unitedkunder boka och ingen annan.
Det är så Flying Blue också fungerar. De släpper awards med de absolut lägsta priset, typ 30 000 poäng (eller vad det nu är). Sen ökar priserna dynamiskt och de biljetterna kan bokas av kunder i det egna programmet. OM (och jag säger om för det är ingen som vet som det påpekats av andra) det kommer fungera på samma vis för Flying Blue som det gör i nuläget med United så är det bara de billigaste biljetterna för 30 000 poäng som kommer gå att boka med partners. Det blir inte några dynamiska priser för awards bokade genom SAS, utan det kommer helt enkelt bara inte vara tillgängligt. Och det kommer nog vara likadant på andra hållet, att SAS-biljetter som betala med poäng inte kommer kunna bokas genom Flying Blue.
Med som sagt en stor brasklapp då ingen faktiskt vet exakt hur det går till. Men ett bolag med dynamiska priser i en allians är inget nytt.