Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Mr Basic

Medlem
Agent 2 sätter mig on hold och säger sen att det inte längre är tillåtet att att ta hemresa från annan stad i samma zon.
Förhoppningsvis agenten som fattat fel, open jaw ska vara tillåtet. Om inte är det en rejäl försämring.
”Går inte att flyga hem från LAX om du flyger till LAS. Det går heller inte att sätta LHR som slutdestination om resan börjar från ARN. Nya regler”.
Vid utresa ARN-AMS-LAS så måste hemresan endera börja på LAS eller sluta på ARN. Som nämnts är dubbel open jaw inte tillåtet (och det var det inte under *A-tiden heller). Gamla regler (ny agent kanske?).

palmen

Moderator
Liten update från dagens äventyr:
- har utresa arn-ams-las
- hittade hemresa med Virgin lax-lhr på sas.se
- ringde sas (på samma nummer jag gjort otaliga gånger förut) o får svaret att jag ska ringa ett annat nr
- ringer det andra numret o får svaret att jag måste ringa ett annat nummer, som visade sig vara precis samma jag precis ringde
- agent 1 säger att han inte vet hur amex-checkar funkar och jag blir on hold, sen bryts samtalet
- ringer igen. Agent 2 sätter mig on hold och säger sen att det inte längre är tillåtet att att ta hemresa från annan stad i samma zon.
- ringer igen. Agent 3 upprepar agent 2:s svar. ”Går inte att flyga hem från LAX om du flyger till LAS. Det går heller inte att sätta LHR som slutdestination om resan börjar från ARN. Nya regler”.
(Jag förstår att jag kan boka denna som separat resa, men vill såklart helst få in den på samma.)

Är det här något nytt? Förut har iaf jag kunnat göra såna bokningar utan problem.
För voucher bokningar ska man ringa "amex numret" även om vissa agenter på vanliga numret kan hantera det också.

Open jaw ska vara tillåtet, men inte dubbel open jaw som du försökte boka i samtal 3, det har aldrig varit tillåtet med eurobonus så det är inget nytt.

Tyvärr är väl detta en klassisk huaca och fortsätta ringa tills man kommer till någon med koll.

Soetflyg

Medlem
- har utresa arn-ams-las
- ringde sas (på samma nummer jag gjort otaliga gånger förut) o får svaret att jag ska ringa ett annat nr
- ringer det andra numret o får svaret att jag måste ringa ett annat nummer, som visade sig vara precis samma jag precis ringde
- agent 1 säger att han inte vet hur amex-checkar funkar och jag blir on hold, sen bryts samtalet
- ringer igen. Agent 2 sätter mig on hold och säger sen att det inte längre är tillåtet att att ta hemresa från annan stad i samma zon.
- ringer igen. Agent 3 upprepar agent 2:s svar. ”Går inte att flyga hem från LAX om du flyger till LAS. Det går heller inte att sätta LHR som slutdestination om resan börjar från ARN. Nya regler”.
(Jag förstår att jag kan boka denna som separat resa, men vill såklart helst få in den på samma.)

Är det här något nytt? Förut har iaf jag kunnat göra såna bokningar utan problem.
Ser att du är en Las Vegas-vän, precis som jag! Världens bästa stad!

Det här trodde vi inte, att det skulle bli SVÅRARE att ta sig till Vegas vid byte till en allians med TVÅ europeiska bolag som flyger direkt dit (i stället för 0). Haha, ge mig styrka!

Davvelavve

Medlem
- har utresa arn-ams-las

Har också fått till svar att ringa ett annat nummer. Då tänkte jag att det kanske var något nytt med Amexbokningar. Men det andra numret hänvisade givetvis tillbaka det det första numret jag ringde.

Kanske en och samma agent som är trött på sitt jobb.:eek:

• Haha
Reactions: hco

Climber

Medlem
Är det någon som har ringt in och lyckats få en agent att hitta AF eller KLM business som inte syns på sas.se men t.ex. på Delta? Eller ser dom exakt samma tillgänglighet?

• Gilla
Reactions: Gus
Någon som hunnit se redan om det släpps bonusplatser inom Skyteam med kort varsel? Har en award med turkish nästa år men hade gärna bytt till skyteam, det är dock soprent på awards (sökt genom alla hubbar både på destination och i Europa) men funderar på om det ”brukar” öppnas upp fler platser även inom skyteam likt det gjorde med star alliance förr?

• Gilla
Reactions: Gus

Hachans

Medlem
Någon som hunnit se redan om det släpps bonusplatser inom Skyteam med kort varsel? Har en award med turkish nästa år men hade gärna bytt till skyteam, det är dock soprent på awards (sökt genom alla hubbar både på destination och i Europa) men funderar på om det ”brukar” öppnas upp fler platser även inom skyteam likt det gjorde med star alliance förr?

Jag har sökt awards där det inte fanns platser och sen sökt igen senare och då har det funnits. Men det varierar säkert.

Toppen