Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Garuda - ingen business längre på longhaul (?)
Aerolinas Argentina - ingen business längre (?)
Aeromexico - har aldrig sett longhaul business
Korean - ingen business längre (?) tidigare 1 plats per flyg
Saudia - 1 plats per flyg
Vietnam - X2
Air Europa - X2

Skyteam = Star Alliance från Wish
Garuda verkar ha försvunnit helt och hållet från Amsterdam som är deras enda långrutt till Europa. Övriga rutter inom Asien, samt till Australien finns det fortsatt god tillgänglighet. På Sydney och Melbourne kan man hitta upp till 8 platser på många avgångar. Dock med utmaningen att man faktiskt måste kunna ta sig till Jakarta på något sätt för att ansluta. Aerolinas Argentinas borta helt och hållet, lär inte komma tillbaka är min gissning. Korean Air finns enstaka plats till Prag och Budapest, sett något datum till Toronto. Annars väldigt ont där också. Antingen indraget eller så har våra Koreanska EuroBonusmiljonärer dammsugit alla platser. Aeromexico gick att boka på long haul under de första 2-3 veckorna som de blev bokningsbara. Annars bara business på inrikesflyg i Mexico och enstaka rutt till och från USA. Xiamen Airlines dyker upp ibland med upp till 9 platser på vissa anslutningar, men jag skulle gissa att det är phantom availability.

China Eastern ett stort frågetecken som inte lär besvaras på ett tag. Middle Eastern Airlines (före detta Air Liban) också högst oklart när och om det kommer att kunna bokas med poäng eller tjäna poäng och nyttja förmåner för den delen.
 
Toppen