Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Skillnaden nu är att allt verkar skickas till "eurobonus-avdelningen" för biljettering både när det gäller SkyTeam- och SAS-awards. Tidigare kunde man ha tur och hitta agenter som löste allt direkt i samtalet.
Det finns fortfarande det finns de agenter som kan lösa det själva, gjorde en bokning som jag numera avbokat. Men då ordnade agenten allt, räknade skatter, drog poäng etc och ställde ut biljetten under samtalet.
 
De har ju dock rätt i att ”Skyteam” är stängt på helgerna. Det har väl alltid varit fallet, ibland har vissa tur och får en agent som ordnar det ändå men man ska ju inte utgå från att det går.
Man undrar ju dock om det uttryckligen är ett förbud för agenterna att genomföra en bokning på helgen, eller om vissa inte är trygga med att de gör rätt. Tycker oavsett att det är under all kritik att man måste tjata för att de ska lägga en preliminärbokning och blocka platserna. I så fall kan de lika gärna hälsa att bonusbokningar inte hanteras alls på helger.
 
Nån agent sa att dom får "böter"/"viten"/utskällningar vid felbokningar, så kanske därför fler och fler inte vågar göra något själva utan vill bli handledda och endast de mer erfarna vågar/kan utföra bokningar på helgen/själva, men vem vet!
 
Nån agent sa att dom får "böter"/"viten"/utskällningar vid felbokningar, så kanske därför fler och fler inte vågar göra något själva utan vill bli handledda och endast de mer erfarna vågar/kan utföra bokningar på helgen/själva, men vem vet!
Jag har också har att agenterna blir bedömda, och då vågar de naturligtvis aldrig göra något själv utan kollar alltid med supervisor. Att samtalen då blir extremt långa, alltid närmare timman, selar tydligen ingen roll.
Fick samtidigt även höra att den svenska supporten skulle läggas ner och allt skulle flyttas över till den engelskspråkiga, brytdatum var tydligen någon gång i slutet av februari.
 
Toppen