Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

I torsdags fanns det MASSOR med platser i alla klasser med SAS TILL HND och ICN under maj månad,
men inte en enda plats tillbaka, inte ens i ekonomi.
Efter några timmar försvann allt samtidigt, allt=alla dagar alla klasser, så föga troligt att det bokats upp.

Visa bifogad bild 175506
efter några

Ska bli intressant att se hur många returbiljetter SAS släpper med avresa maj och juni 2027 framöver.
Gissar att många kommer få avboka ditresan.

Har någon koll på vanliga blackout periods för EB awards CDG-PPT? Ser att det börjar komma upp en del i juni 2027 men när jag kollat på 2026 verkar det vara nära noll möjligt t/r runt slutet av juli / början av augusti. Antigen saknas platser helt eller så finns bara utresa. Vet att sommaren 2026 är väldigt nära, men vill minnas att jag inte såg mycket alls i juli även när jag kikade för ett halvår sedan.

Jag är alltså intresserad av att åka i juli/augusti 2027 men om det är väldigt låg sannolikhet att hitta t/r i slutet av juli/början augusti tänker jag att jag eventuellt behöver lägga om min taktik. Ska även boka lite hotell för poäng och där behöver man vara snabb (läs: ofta snabbare än var EB-platser hinner släppas)

Stort tack på förhand till den som har någon bra info!

PPT - Papeete - Moorea - Bora Bora - Franska Polynesien

Har någon koll på vanliga blackout periods för EB awards CDG-PPT? Ser att det börjar komma upp en del i juni 2027 men när jag kollat på 2026 verkar det vara nära noll möjligt t/r runt slutet av juli / början av augusti. Antigen saknas platser helt eller så finns bara utresa. Vet att sommaren 2026 är väldigt nära, men vill minnas att jag inte såg mycket alls i juli även när jag kikade för ett halvår sedan.

Jag är alltså intresserad av att åka i juli/augusti 2027 men om det är väldigt låg sannolikhet att hitta t/r i slutet av juli/början augusti tänker jag att jag eventuellt behöver lägga om min taktik. Ska även boka lite hotell för poäng och där behöver man vara snabb (läs: ofta snabbare än var EB-platser hinner släppas)

Just PPT Business har jag sett släppas ca 9-6mån innan. Du får nog främst kika LAX-PPT, fick notis om att det släpptes i början av december 2026. Fick dessa runt början av mars och början av maj. Så runt oktober och januari om jag räknar rätt, kan det komma biljetter för juli 2027. Såklart bara en gissning.

Just PPT Business har jag sett släppas ca 9-6mån innan. Du får nog främst kika LAX-PPT, fick notis om att det släpptes i början av december 2026. Fick dessa runt början av mars och början av maj. Så runt oktober och januari om jag räknar rätt, kan det komma biljetter för juli 2027. Såklart bara en gissning.
Spännande, tycker att jag sett minst av just LAX-PPT. Vill helst åka business men är mån om att boka en biljett öht ca ett år i förväg (då jag behöver boka bonusnätter på de hotell jag siktat in mig på då - de släppt 1 år fram och bokas upp snabbt ) som jag sen gärna bokar om om/när business släpps.

Min fråga rörde mer om det finns någon blackout i just juli, då det verkar finnas var och varannan dag förutom just juli? Eller är det snarare att juli bokas upp snabbt och att det därför ser tomt ut?

Juni/Juli är väl lite tidigt att titta ännu, oftast släpps ju awards 330-360 dagar innan. Sen kan det ju vara mer random och komma nära inpå med.

Juni/Juli är väl lite tidigt att titta ännu, oftast släpps ju awards 330-360 dagar innan. Sen kan det ju vara mer random och komma nära inpå med.
Yes det är jag med på. Därför är min fråga om någon här har erfarenhet av om det finns perioder då denna rutt oftast inte släpps.
Liknande det (kanske mer extrema) exemplet att det är snudd på omöjligt att hitta bonusresor till Japan under körsbärsblomningen.

Tyvärr inte helt svar på frågan men jag bokade i slutet av januari för utresa i juni och hemresa nu om några dagar. Helt klart ett fantastiskt resmål med Franska Polynesien! Papeete behöver man inte plöja ner för mycket tid i men öriket i övrigt är något att uppleva!
(Ambition om kortare reserapport finns!)

Attachments

• IMG_8729.jpeg
    IMG_8729.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 13
Toppen