Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Det är väl även svårare att hitta 3-4 platser? Vilket det ju även är med SAS men både TK och LH gruppen var ju ganska generösa med det på *A tiden och nu på senare år har väl både AF/KLM och VS erbjudit den typen av tillgång även om det blivit väldigt skralt med datum numera.
Absolut, Finnair släpper väl i regel bara två platser i biz. De kan släppa ytterligare platser vid ett senare tillfälle, men då är de gamla oftast tagna. Är man fyra får man boka två stolar i business och två stolar i premium economy. Där är (eller åtminstone var) Eurobonus bättre.

Absolut, Finnair släpper väl i regel bara två platser i biz. De kan släppa ytterligare platser vid ett senare tillfälle, men då är de gamla oftast tagna. Är man fyra får man boka två stolar i business och två stolar i premium economy. Där är (eller åtminstone var) Eurobonus bättre.
Sett flera destinationer där det släpps 4 platser i business direkt hos Finnair. Så det finns men troligen vanligast med 2. Verkar även släppas mycket ca en månad innan. Fanns 6 platser till Japan nu i april på flera avgångar.

TAP flyget till massor av städer i Brasilien, av nyfikenhet kikade på en del men i stället för plats på
direktflyg med TAP blev det ofta såna här rutter.

Belem.jpg

Jag lägger den här videon här och säger varsegod till er som inte redan kände till detta hack

Videon är upplagd igår, men han pratar om att ha bokat ANA med Eurobonus-poäng. Den bokningsmöjligheten upphörde 1 sep 2024, så han bör ha flugit som senast i aug 2025 om han hängde på låset när ANA släppte bonusplatserna.
Dessutom har väl praxis gällande "reasonable routing" skärpts tydligt på senare år, vilket innebär att omvägar via dyrare zoner normalt inte fungerar att boka. Jag har definitivt för mig att jag sett flera på BC som berättat/klagat kring detta. När tillgängligheten var begränsad under senare delen av covid, minns jag att det ofta dök upp udda routings för EB-biljetter, t.ex. från Europa till Japan via USA. Så var väl inte längre fallet under 2024, så jag är något förvånad att han lyckades boka detta.
Så nej, det här är nog inget universaltrick som funkar särskilt ofta anno 2026.

Videon är upplagd igår, men han pratar om att ha bokat ANA med Eurobonus-poäng. Den bokningsmöjligheten upphörde 1 sep 2024, så han bör ha flugit som senast i aug 2025 om han hängde på låset när ANA släppte bonusplatserna.
Dessutom har väl praxis gällande "reasonable routing" skärpts tydligt på senare år, vilket innebär att omvägar via dyrare zoner normalt inte fungerar att boka. Jag har definitivt för mig att jag sett flera på BC som berättat/klagat kring detta. När tillgängligheten var begränsad under senare delen av covid, minns jag att det ofta dök upp udda routings för EB-biljetter, t.ex. från Europa till Japan via USA. Så var väl inte längre fallet under 2024, så jag är något förvånad att han lyckades boka detta.
Så nej, det här är nog inget universaltrick som funkar särskilt ofta anno 2026.
Det finns kvar sånna tricks. ANA går såklart inte att boka längre.

Tack för filmen. Tricket i all ära men jag måste medge att jag som inte åkt long haul i ekonomi på ”100 år” blev lite mindre nojig av den här filmen. Ser ju rätt ok ut faktiskt.

Toppen