Nu vet jag inte exakt hur Hilton gör, men om vi jämför med Finnair så garanterar de att släppa x antal bonusplatser på varje flyg. Här skiljer det sig mot SAS, då SAS numera verkar släppa mer selektivt på vissa avgångar.
Extra tydligt på sommaren där det kan finnas utresor från 15 juli men bara hemresor 1-15 juli, det går med andra ord inte att boka en tur och retur då. Det känns verkligen som en medveten strategi från SAS sida.
Det var ju du som tog Hilton som referens, men nu plötsligt vet du inte hur dom gör?
Fortsätt diskussionen därifrån istället, du som började.
Kom inte med det där jävla finnairsnacket, trött på det.
Den dagen du kan ha samma spend på ett Amex Elite och ett Amex Plat så kan vi prata.
Du har jämfört dina äpplen och päron nu i tid och otid och slagit slag för hur jävla bra det är med Amex MR att växla till Avios, pratar aldrig om baksidorna hur mycket du väl måste spendera för att det ens ska bli verklighet.
Gjorde en snabb jämförelse nu från lyckade bokningar du har en enkelresa i business till Thailand sen har du en PE resa till Japan, sen en resa med SAS i business (Oj trodde det va omöjligt) till medelhavet och economy hem med finnair.
Jag har en ToR i business till Thailand, en resa i business ToR till medelhavet under ett SKOLLOV och en ännu en obefintlig business till norra europa.
Så för att använda dina argument så är ju SAS bättre?
Jag slår fast att SAS är den stora vinnaren och mycket bättre än Finnair, då va det klart!
Eller så är det så att olika program passar olika personer, det har varit för billigt och för lätt tidigare med SAS det är ju inte ett dugg oväntat att det kommer bli svårare när det fortfarande är pissbilligt.
Men vi kan ju jämföra SAS och BA om du vill med skatter så får vi se vem som är vinnaren?
Stoppa ditt korståg mot SAS och håll dig till dina avios, du kommer bli lyckligare om du slutar tänka på hur dåligt SAS är och ser uppsidorna istället.
Jag hoppas du får jättemånga fina resor i business med OW-bolagen, så kan ju då låta oss som fokuserar på Eurobonusprogrammet ha det i fred.