Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Ja det är olika för alla. För mig passar helt klart Avios bäst och jag utgår också från GOT. Och med Amex Platinum behöver man inte status i något flygbolag.

Jag tror att de som signat upp för Amex Elite de senaste året där det marknadsförs res 2 till priset av 1 i business i hela världen är något besvikna när de försöker boka sin resa.
Sen oktober, allt i business , Eurobonus, två vuxna plus infant. ToR, använder ej awardfares:

GOT - DXB - oktober/november 2025
GOT - JFK j- januari 2026
GOT - CDG - februari 2026
GOT - ICN - september 2026
GOT - SEZ - höstlovet 2026

Jag vet att det är nästan omöjligt men finns det någon som helst strategi för att boka 2 Business Class bonusbiljetter mellan Tokyo och Köpenhamn. Det kan vara i vilken riktning som helst. Har Avios som räcker för Finnair i båda riktningar. Men efter förslag för länge sedan här, vore det trevligt att prova Finnair i en riktning och SAS i den andra. Jag är väldig flexibel. Vill faktiskt åka lite off season, typ february eller sen sept/okt under 2027. Släpper SAS över huvudtaget några Business Class biljetter till/från Japan? Finns det någon som helst mönster på datum eller tid på dagen? Finns det någon tjänst man kan betala för som skulle öka chansen väsenligt?

Jag vet att det är nästan omöjligt men finns det någon som helst strategi för att boka 2 Business Class bonusbiljetter mellan Tokyo och Köpenhamn. Det kan vara i vilken riktning som helst. Har Avios som räcker för Finnair i båda riktningar. Men efter förslag för länge sedan här, vore det trevligt att prova Finnair i en riktning och SAS i den andra. Jag är väldig flexibel. Vill faktiskt åka lite off season, typ february eller sen sept/okt under 2027. Släpper SAS över huvudtaget några Business Class biljetter till/från Japan? Finns det någon som helst mönster på datum eller tid på dagen? Finns det någon tjänst man kan betala för som skulle öka chansen väsenligt?
Svaret är nej i nuläget.

Källa: https://awardhacks.se/

Släpper SAS över huvudtaget några Business Class biljetter till/från Japan?

Yes!

Finns det någon som helst mönster på datum eller tid på dagen?

Nope! De brukar gå åt fort. Sedan dyker det relativt ofta upp lite ströplatser, vilket känns som avbokningar som går tillbaka till inventory.

Finns det någon tjänst man kan betala för som skulle öka chansen väsenligt?

Jag använder mig av AwardFares och får alerts titt som tätt om ovan tillgänglighet.

Inte riktigt dina datum men SAS hade stort släpp CPH-HND förra veckan (?). Fanns 2 biz mer eller mindre varje dag 22/11-19/12 både t/r. Men de verkar ju vara random så svårt ha någon strategi. Själv haft bevakning 1 år snart för CPH-HND Mars/April men bara sett två biz släppta som jag lyckades boka.

Jag skulle hänga på låset på finnair flygningar… och i fall du lyckades att se när SAS platser släpps, då avbokar du ett av finnair flyg..

Inte riktigt dina datum men SAS hade stort släpp CPH-HND förra veckan (?). Fanns 2 biz mer eller mindre varje dag 22/11-19/12 både t/r. Men de verkar ju vara random så svårt ha någon strategi. Själv haft bevakning 1 år snart för CPH-HND Mars/April men bara sett två biz släppta som jag lyckades boka.
Tack. Då har jag iallafall möjlighet att boka med Finnair i båda riktningar. De släpper tidigare än SAS. Betalar Awardfares och ser om något kommer. Om jag lyckas får jag avboka Finnair (och sväljer deras skatter och avgifter på runt 3000 sek). Får se hur mycket SAS lockar när det är dags att börja leta resor.

Toppen