Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Chattade med kundtjänst angående att min 2-4-1 voucher förfaller 25-12-31 och fick följande svar:

"That is correct for the voucher that were supposed to expire this year December, will be extended to next year that means in 01-January you're to receive a voucher that can be used until 31 December 2026".

Vad tror församlingen om det? Är det korrekt?
Vad var kontexten för det svaret?

De har ju förlängt vouchers senaste åren men bara 1-3 månader, inte ett år.
Om det stämmer är det ju läge gå ut med det så folk slipper stressa nu.
Men de skjuter bara problemet ett år framåt igen...
Jag förstår inte riktigt varför SAS har känt att de måste förlänga varje år. Visst har det säkert varit tryck på kundtjänst men dom gäller ju i två år och det är väldigt tydligt när dom går ut, väntar man till kvart i tre får man kanske nöja sig med det som går att boka online?

Jag förstår inte riktigt varför SAS har känt att de måste förlänga varje år. Visst har det säkert varit tryck på kundtjänst men dom gäller ju i två år och det är väldigt tydligt när dom går ut, väntar man till kvart i tre får man kanske nöja sig med det som går att boka online?
Ja du, något år var det kaos på kundtjänst ingen kom fram typ så det köper jag. Andra gånger känns det som de tagit easy way out och förlängt för goodwill.

Att voucher går ut under största ledighet när mest personer vill resa är dock sjukt dålig timing. Bättre om vouchers alltid gick ut 31 mars eller något kan jag tycka för att minska tryck över jul/nyår när folk vill vara lediga.

Har du källa på det ? Jag tror inte heller det är troligt men såsom det ser ut nu tror jag en hel del kommer säga upp sina elite AMEX. Jag personligen tror ju att det finns en smärtgräns för när man börjar titta på alternativ. I såfall finns väl bara 3 alternativ (om inte lårta det vara som det är). 1. Sluta med Cobrandade kort (SAS-AMEX). 2LH 3. Norwegain
Källan är att titta på hur amex arbetar i andra länder där man konsekvent samarbetar med den starkaste lokala aktören. Här är eurobonus det dominerande lojalitetsprogrammet och ger amex störst kundbas

Att voucher går ut under största ledighet när mest personer vill resa är dock sjukt dålig timing. Bättre om vouchers alltid gick ut 31 mars eller något kan jag tycka för att minska tryck över jul/nyår när folk vill vara lediga.
Det kan jag verkligen hålla med om, det är väl troligtvis också så att folk har mer tid att kolla på resor just under denna period. Bästa vore nog om de gick ut exempelvis 24mån efter att man tjänat in den, då skulle det bli mer utspritt för de som väntar in i det sista.

Då har jag fått ett svar från kundtjänst. Denna gång per telefon, medarbetaren läste högt:

"Prolong of AMEX 2 for 1 voucher until 31 March.
All unused AMEX 2 for 1 vouchers with expire date 31 december 2025 are prolonged to 31 March 2026".

Någon fler får gärna kontrollringa...

Då har jag fått ett svar från kundtjänst. Denna gång per telefon, medarbetaren läste högt:

"Prolong of AMEX 2 for 1 voucher until 31 March.
All unused AMEX 2 for 1 vouchers with expire date 31 december 2025 are prolonged to 31 March 2026".

Någon fler får gärna kontrollringa...
Det låter som "favorit i repris". OBS från tidigare år så ska man vara OBS på det lilla ordet "unused" som många föll på.

Toppen