Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Blir väldigt förundrad över hur folk prioriterar, många som har D som ett rätt så sent alternativ.

Folk tar hellre fler pax per pnr än att ens kunna hitta resan, hur tänkte ni att ni skulle bli 4pax på en pnr om ni inte ens kan hitta resan? :oops:

Att kunna hitta resorna är så fundamentalt och självklart så det ser jag som överordnat alla dessa alternativ. Man ska som någon skrev inte behöva söka flera hundra gånger för att hitta en resa.

Tack Peter för ditt engagemang. För egen del är D viktigast, dock är listan inge jag behöver. Jag funderar på hur mycket av denna "kris" som SAS själva har skapat. Man har öst ut poäng med kreditkort, shopping, miljonutmaningen. Samtidigt har man väldigt få tillgängliga bonusresor, åtminstone i förhållandena till poäng i omlopp. Folk har lyckats skrapa ihop dessa poäng, har läst reklamen från SAS men nu kan dom plötsligt inte hitta 4 bonusbiljetter till Bangkok. Man blir frustrerad och tittar runt på nätet. Då kommer div 3.e partstjänster som återigen pratar om guld och gröna skogar. Allt detta driver antalet sökningar som blir ett problem för SAS. Frågan är ju vad SAS gör nu ? Fortsätter man som förut medd reklam som lovar något som man sedan har väldigt svårt att hålla tror jag man kommer få stora problem med sitt Eurobonus program. Vad jag tycker man behöver göra

1. Börja lyssna på sina kunder. Typ initiativet som Peter startat.
2. Förbättra sin egen sökmotor eller starta samarbete med någon 3.e part som har en bra
3. Anpassa info/reklam till det faktiska läget. Kortsiktigt kan man tjäna pengar på att säga att tillgången på awardbiljetter är god om nuvarande situation. På lite längre sikt tror jag att det är mycket farligt.

https://seats.aero/deltaone visar tillgänglighet i Delta business, för Flying Blue och Virgins program. Det ser ut att vara fasta/rimliga poängkostnader, typ saver award, inte fantasisummor som Flying Blue har för sina egna flyg, AF/KL. Jag hittar några enstaka datum som går att boka med SAS Eurobonus, men typ 9 av 10 finns inte.
Är det nån som har erfarenhet, finns det nån indikation på vilka av dessa Deltaflyg som "bör" gå att boka med Eurobonus?

Det verkar vara många som vill ha allt
1. extremt lätt att tjäna poäng
2. Väldigt billiga bonusresor
3. bra tillgänglighet på bonusresor(som är lätta att boka)
Jag tror att alla är eniga om att 1 och 2 uppfylls idag och det som saknas nu är nummer 3. Men att tro att man idag kan få alla tre är naivt, det är numera allt för många som spelar detta "spel" och all information om hur man man bokar och tjänar poäng finns lättillgänglig, alternativt kan man använda tredje part.
För att få bättre tillgänglighet är jag övertygad om att 1 eller 2 måste försämras, och jag tror att ytterst få är villiga att offra någon av dessa, och då är det denna situation vi har nu som gäller.
Du kan alltså inte få alla tre, vilken väljer du bort? Jag har alltid sagt 2(vilket inte är varit populärt i detta forum)

Toppen