Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Har en bokning CPH-CDG-SIN där CPH-CDG blev ombokad, vilket innebär 8 timmars layover på CDG. Har de senaste månaderna hittat minst fyra alternativ, både med SAS och AF på SAS. När jag ringer in så kan jag inte boka om. "Endast för nybokning" påstår agenterna. Har testat boka på SAS sida och det fungerar fram till betalning, så jag tror inte det är married segments.

Ny regel att man inte kan boka om feeder-flights?
Det har varit så ett tag att vissa flighter enbart går att lägga till i nya bokningar och inte som feeders. Tyvärr inte mycket man kan göra mig veterligen.

Alltid kul att konspirera och spekulera men kan inte paminna mig om nagon kampanj eller vidare snack om detta fran SAS sida tidigare men kan ha fel da jag inte brukar luslasa mailen som kommer.
Vill vanja/uppmarksamma/"introducera" dynamiska poangpriser eller ett satt att forsoka kompensera for dalig tillganglighet??
1758299650170.png

Alltid kul att konspirera och spekulera men kan inte paminna mig om nagon kampanj eller vidare snack om detta fran SAS sida tidigare men kan ha fel da jag inte brukar luslasa mailen som kommer.
Vill vanja/uppmarksamma/"introducera" dynamiska poangpriser eller ett satt att forsoka kompensera for dalig tillganglighet??
Visa bifogad bild 168587
Nej, man har kunnat betala vanliga biljetter (inte bonusresor) med poäng istället för pengar länge nu. Det nya är väl att det går att kombinera de båda.

Det är inte heller nytt. Det nya är väl att man kör kampanj specifikt på denna typ av biljetter, det har iaf inte jag sett tidigare.
Precis, kan ju vara nån form av testballong för att se hur intresset skulle vara om det är mer attraktivt.
Skulle såklart vara bra om det fanns mer alternativ till att få värde för poängen. Såklart subjektivt men knappast ett understatement att många inte är helt nöjda som det är just nu.
Ja, det är en ankdamm här och det finns säkert jättemånga andra som tycker det är toppen att lägga poäng och 250:- i skatter på en resa till Berlin när samma resa kan köpas för 599:-.

Toppen