Dom har alltså sänkt giltighetstiden på antigen test från 72h (eller var det 48h?) som gällde senast i vintras mot högst 24h nu?
Obs att max en dag gammalt innebär när som helst under avresedagen eller dagen innan, så ett test på morgonen dagen före avresedagen funkar även om det är >24 h.
Du kan ta antigen testet tidigast samma dag ni åker från Landvetter!Nu ska vi göra en resa till L.A. i Juli men vi kommer göra en mellanlandning i Kastrup där vi får checka ut väskor m.m. Sova på hotell för att sedan ta flyget på morgonen dagen efter.
Vi lyfter från Landvetter vid 21 tiden och nästa flyg från Kastrup går ca 10 dagen efter.
Hur blir det med våra intyg (antigen) egentligen?
räknas vår mellanlandning som en ny påbörjad flygning från kastrup eller kan vi räkna från landvetter?
Idag vid Finnair-incheckningen på ARN så hade ”kövakterna” pappersblanketter att dela ut till de som inte skrivit ut. Blanketterna samlas in vid gaten, sa de.- en blankett "Combined Passenger Disclosure and Attestation to USA" som flygbolagen normalt tillhandahåller, endera genom en länk som kan skrivas ut (så gjorde bl.a. Finnair inför min resa kommande vecka) eller genom att pappersversion finns att fylla i på plats (så har SAS gjort ibland, åtminstone tidigare i år). En anledning till att det kan vara svårt att googla fram blanketterna från CDC är att flygbolagen numera har sina egna anpassade versioner, t.ex. fanns det en Finnair-logga på den som jag skulle fylla i.
- och så måste man lyckas ta sig genom säkerhetskontrollen i tid
Edit: här är länken till Finnairs blankett om du vill se hur den ser ut.
Sista sidan gäller ju att man ger Finnair tillstånd att hantera (hälso?)data, så det går rimligen inte att ta en generisk blankett utan den sidan?Ja, Finnair sa till och med till mig att det var endast deras egna papper de ville se som giltiga.
I vilken stad?Finns det något testcenter som är bättre än de andra , t.ex. Min doktor, Vaccina, Vaccin direkt m.m.? Jag ska åka till USA om drygt 1 månad och ska boka tid för antigentest, har någon gjort ett test på något ställe där deras intyg blev ifrågasatta av personalen?