Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Har hittat några mottagningar som utför antigentest + reseintyg med läkarintyg i Stockholms området. Är det någon av dessa att inte föredra ?

-VaccineDirekt
-Min Doktor
-Testmottagning
-Vaccina
-Genetika
-Svea Vaccin

Har hittat några mottagningar som utför antigentest + reseintyg med läkarintyg i Stockholms området. Är det någon av dessa att inte föredra ?

-VaccineDirekt
-Min Doktor
-Testmottagning
-Vaccina
-Genetika
-Svea Vaccin
Använde Vaccina i förrgår, extremt smidigt, tog 5min för testet och svaret kom 30min senare på vägen hem. På Arlanda sas det att "vi kollar inte på det där längre, det är upp till resenären att det är gjort" och jag visade det inte för någon.

-VaccineDirekt
-Min Doktor
-Testmottagning
-Vaccina
-Genetika
-Svea Vaccin

Vaccina är ju billigast om man reser med SAS. 295 kr för Antigen+intyg

US will end Covid-19 testing requirement for air travelers entering the country - CNNPolitics
(CNN)The Biden administration is expected to announce Friday that the US Centers for Disease Control and Prevention will lift its requirement for travelers to test negative for Covid-19 before entering the US, according to a senior administration official.

The move, which CNN was first to report, will go into effect for US-bound air travelers at midnight on Sunday.

Japp, då var mycket i denna tråd by gones! Skönt!

US will end Covid-19 testing requirement for air travelers entering the country - CNNPolitics
(CNN)The Biden administration is expected to announce Friday that the US Centers for Disease Control and Prevention will lift its requirement for travelers to test negative for Covid-19 before entering the US, according to a senior administration official.

The move, which CNN was first to report, will go into effect for US-bound air travelers at midnight on Sunday.
Äntligen!!!:)

Edit: Kommer påverka flyget positivt!

Meget positivt - og rigtig god timing. Jeg har to rejser til US planlagt, sidste uge i Juni og igen midt Juli. Jeg ender med at brænde inde med en test hos Klarity jeg havde købt for at teste til Juni rejsen, men det lever jeg nok med :)

Last edited:
"Midnight sunday" är det natten mellan lördag/söndag eller söndag/måndag? Flyger CPH-LAX på söndag. Antigentest bokat imorgon och har en student i resesällskapet som partajat hela veckan= hög risk.

Toppen