Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Homer

Medlem
Verkar inte helt tydligt men är det fortfarande krav på fräsch vaccindos eller kommer man in utan vaccin/gammal dos efter ändringen?


Vaccinkravet är oförändrat


U.S. DEPARTMENT of STATE COVID-19 Travel Information
starting at 12:01AM ET on June 12, 2022, air passengers will not need to get tested and show a negative COVID-19 test result or show documentation of recovery from COVID-19 prior to boarding a flight to the United States regardless of vaccination status or citizenship
Of note, CDC’s Order requiring proof of vaccination for non-citizen nonimmigrants to travel to the United States is still in effect.

For more information see Requirement for Proof of COVID-19 Vaccination for Air Passengers | CDC | on CDC’s website.
 
Last edited:

Kimmen00

Medlem
Vaccinkravet är oförändrat


U.S. DEPARTMENT of STATE COVID-19 Travel Information
starting at 12:01AM ET on June 12, 2022, air passengers will not need to get tested and show a negative COVID-19 test result or show documentation of recovery from COVID-19 prior to boarding a flight to the United States regardless of vaccination status or citizenship
Of note, CDC’s Order requiring proof of vaccination for non-citizen nonimmigrants to travel to the United States is still in effect.

For more information see Requirement for Proof of COVID-19 Vaccination for Air Passengers | CDC | on CDC’s website.

Men barn undantagna som förut antar jag? Behöver de då göra test?
 

sh1pment

Medlem
Hur är funkar det när man reser till USA, self bag drop - funkar det?

Går det att checka in bagage dagen innan avresa med destination USA?
 
Last edited:

Jenkizzz

Medlem
När jag anlände på JFK med Finnair i torsdags blev jag glatt överraskad, immigrationspersonalen var riktigt trevlig och jag var ute ur flygplatsen inom 20 min efter att gått ur planet. Dock hade jag inget incheckat bagage men det lät som att bagaget var på gång när jag gick förbi där. Flera som har upplevt samma sak?

Andra som rest med Finnair från JFK nyligen? Har det varit långa köer i säkerhetskontrollen? Hur långt innan bör man vara på plats på flygplatsen?
 

Per N

Medlem
Flyger strax CPH-LAX och man begär fortfarande "CDC Attestation" dokumentet. Ifrågasatte detta men bara amerikaner som.inte behöver lämna fick jag till svar.
 

Hylve

Medlem
Andra som rest med Finnair från JFK nyligen? Har det varit långa köer i säkerhetskontrollen? Hur långt innan bör man vara på plats på flygplatsen?

Åkte i måndags. Kanske tio personer före i fast tracken och såg ut att vara nåt liknande i den vanliga. Går även utmärkt att åka med mobilbiljett om du nu bara kör handbagage!
 
Toppen