Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

LarsCph

Medlem
YES! 4 negativa antigensvar bärgade så nu är alla covid-hinder undanröjda inför morgondagens resa. Har varit jobbigt nervös sista tiden, denna resa är så mycket första gången, så hade varit trist om det gått omkull..

Så ni som är vana business-resenärer, med flera longhauls på olika bolag som måttstock och som kanske synar saker i detalj och nästan tar en resa med vänstersväng i dörren med en klackspark;
Tänk tillbaka på hur det var första gången ni stod vid denna tröskel, hur pirrigt och spännande det kanske kändes, sippandes på lite bubbel inför take off.

Där, med de känslorna, har ni familjen Fredde18 i morgon, när Swiss tar oss över Atlanten! Återkommer med en reserapport... ;)

Enjoy! Det er helt særligt og når man først har prøvet så er der ingen vej tilbage! Rigtig god tur til jer.

Jeg flyver hjem fra Chicago nu til aften med British Airways første rejse i deres nye oversøiske business. En del rejser i business class til trods så glæder jeg mig altid og sætter stor pris på at flyve sådan hver eneste gang.
 

Kimmen00

Medlem
En väldigt väldigt märklig incheckning i torsdags när vi checkade in vid sas diskarna. Han kollade inte covid pass, han kollade inte antigentesterna och inte cdc pappren.
Väldigt märkligt.
 

palmen

Moderator
En väldigt väldigt märklig incheckning i torsdags när vi checkade in vid sas diskarna. Han kollade inte covid pass, han kollade inte antigentesterna och inte cdc pappren.
Väldigt märkligt.
CDC papperna kontrolleras inte vid checkin, det görs vid gate. Men övriga dokument borde ju kontrollerats.
 

Kimmen00

Medlem
CDC papperna kontrolleras inte vid checkin, det görs vid gate. Men övriga dokument borde ju kontrollerats.

Faktiskt lite olika har jag råkat ut för. När vi åkte till Denver så kollades det i check in men när jag flög till Dallas o Lax så 'kollades' det i gaten..

Men i förrgår måste killen helt fått hjärnsläpp som sagt..
 

Stenis32

Medlem
Idag på Arlanda tog det väldigt lång tid att checka in mot USA. Ett sällskap i en incheckningsdisken bredvid oss hade inga antigentest tagna och fick efter en timmes köande ge sig ut och testa sig. De borde kolla detta vid i släpp till kön att att har alla nödvändiga papper färdiga.

Något som starkt bidrog till att businesskön tog en timme är att vi vid insläpp i köfållan fick ett papper att skriva upp första nattens adress med kontaktinformation.

Detta hade jag naturligtvis redan fyllt i online men ”det kommer inte allt med” var svaret. Väl framme i incheckningsdisken tog det säkert 5 minuter extra för att informationen från pappret var tvunget att knappas in manuellt, för alla fyra passagerare!

Inser att detta inlägg borde hamnat i tråden ”SAS - det här kan ni göra bättre” men ville bara skriva av mig.

Ombord på SK903 är servicen på topp och det är riktigt gott att vara ”back in business”, bokstavligen talat. Första longhaul-resan sedan pandemins utbrott. Så på det hela taget mer än nöjd, trots att jag dessutom fick fyra S på boardingkortet.
 
Toppen