Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Samma här. Landar snart i New york och i Köpenhamn tog de CDU bunten och la i en hög. Men ingen kontroll.
Lite samma erfarenhet. Reste Arlanda-Zürich-Newark häromdagen. Hade förberett en snygg mapp för varje resenär med alla papper utskrivna. Det enda vi visade var antigen-test beviset, vid incheck på Arlanda. Sen fick pappren ligga där de låg i väskan och det enda som visades upp under resten av resan var våra pass. Skönt men lite snopet, efter all hets kring vad som krävs för att få resa in i Staterna…
 

Trumis

Medlem
Flög CPH-LAX med SAS i C. Ut förra måndagen och hem i söndags. Vid incheckningen fick jag visa upp antigen-test och vaccinationsbevis. I gaten Combined Passenger Attestation-dokumentet och där gick runt en SAS-anställd och ställde frågor kring dokument och bagage.

Fick inte fylla i något grönt deklarationskort på planet innan landning, kanske bara för NY? Immigrationskontrollen var det snabbaste jag varit med om i USA, var från planet och stod vid väskbandet på 5-6 min så för en gångs skulle fick jag vänta på väskan skulle komma på bandet....

Hem inte visa något annat än passet.
 
Flög CPH-LAX med SAS i C. Ut förra måndagen och hem i söndags. Vid incheckningen fick jag visa upp antigen-test och vaccinationsbevis. I gaten Combined Passenger Attestation-dokumentet och där gick runt en SAS-anställd och ställde frågor kring dokument och bagage.

Fick inte fylla i något grönt deklarationskort på planet innan landning, kanske bara för NY? Immigrationskontrollen var det snabbaste jag varit med om i USA, var från planet och stod vid väskbandet på 5-6 min så för en gångs skulle fick jag vänta på väskan skulle komma på bandet....

Hem inte visa något annat än passet.
Bra rapport, tack! Ska göra samma resa efter påsk.
 

sembl

Medlem
Det var längesen man behövde fylla i deklaration kortet. Det gör du i maskinen när du landat eller så ställer CBP frågan om du har cash med dig.
 

Homer

Medlem
Jeg fik intet stempel i Miami da jeg rejste ind den 3. april.
Har de slutat stämpla passet också? På fem inresor efter öppnandet så har jag nu tre stämplar.
Jag fick stämpel iaf


Stämpel eller inte ska inte ha någon betydelse bara det finns finns registrerat här:
I94 - Official Website
Där kan man även se sin "travel history" alla besök de senaste 10 åren finns registrerade

(I-94 fick man i pappersform tidigare)
 
Last edited:

Syversen

Medlem
Det var längesen man behövde fylla i deklaration kortet. Det gör du i maskinen när du landat eller så ställer CBP frågan om du har cash med dig.

I december fick vi grönt deklarationskort med SAS till LAX iallafall. Det var förvisso ingen som ville ha det sedan, men det delades ut iallafall. Oklart om det klassas som längesen :)
 
Toppen