Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Combo

Medlem
Transit via Tyskland. De kräver negativt alt vaccinerad för alla över 6. Gäller även för transit.
Räcker det med vaccinationspass för tranfer i Tyskland?
Flyger LAX-ZRH-FRA-GOT imorgon och försöker reda ut om jag behöver göra ett PCR-test innan avresa. Jag tycker jag hittar olika information beroende på var jag läser.
(USA klassas ju nu som högriskland)
 

Combo

Medlem
Räcker det med vaccinationspass för tranfer i Tyskland?
Flyger LAX-ZRH-FRA-GOT imorgon och försöker reda ut om jag behöver göra ett PCR-test innan avresa. Jag tycker jag hittar olika information beroende på var jag läser.
(USA klassas ju nu som högriskland)
Jag svarar på min egen fråga.
Det verkar räcka med vaccinationspass, jag övertolkade ett stycke som beskriver vad som räknas som att korsa den tyska gränsen. I nästa stycke stod det klart och tydligt att vaccinationspass ELLER test gäller.
FAQ Coronavirus Entry Regulations - Bundesgesundheitsministerium
 

Backis2

Medlem
Är det någon som vet om det räcker med ett antigen test om man ska åka till Miami från Sverige, om man tar det inom 1 dygn innan avresa eller måste man ta ett PCR test?
 

Maja

Medlem
I NY just nu så är det en mix av tygmasker (betydligt färre än i mitten på december) och sedan vanliga surgical masks och den som kallas KN95.
 

Ricci

Medlem
Här i Miami är det lugnt, ute väljer du själv om du vill ha munskydd på och i affärer skall man vara fullt vaccinerad för att inte bära munskydd.
Nästan all hotellpersonal arbetar med munskydd medans gästerna kan välja, dock uppmanas de att ha munskydd inomhus.
 
Toppen