Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Kort rapport om resa med SK957 den 6 januari. Flyget blev initialt fyra timmar försenat, något vi fick reda på under natten. Vi åkte då ut lite senare till Arlanda och väl där var det ingen kö till incheckning i business och väldigt hjälpsam personal. Ingen direkt kö igenom security. Sedan slog vi ihjäl några timmar i loungen, reste med två barn så de lekte i lekrummet. Flyget blev till slut nästan fem timmar försenat innan vi kom iväg. Ingen pre-departure champagne men det kan ha berott på att vi var så sena. Väl ombord blev vi besvikna av IFE med bara fem filmer att välja på och inget till barn. Väldigt trevlig och hjälpsam personal. Väl framme i Miami blev det tre timmar i immigration innan vi kunde hämta bagage. Det förstörde helt ärligt den resan och måste fundera allvarligt om vi ska åka till USA igen med den typen av köer. Med två små barn är det knegen rolig upplevelse mitt i natten svensk tid.
Borde ge en inte allt för dålig ersättning i alla fall.

Misstänker att det finns en annan tråd vad gäller rätt till ersättning men trodde att jag endast hade rätt till ersättning för merkostnader och eftersom vi hade tillgång till lounge hade vi inga sådana?
600 euro om inte “extraordinary circumstances”.

Air passenger rights - Your Europe
312D4046-6415-4834-AC17-20A4DBEEC1AD.jpeg

Hoppsan, är det alltså helt olika utbud laddat i IFE på A330 och A350 hos SAS? 57 filmer och 87 tv-avsnitt på A350 (SE-RSF) för några dagar sedan.

Nu var inte jag fullt uppmärksam på vad som exakt fanns men jag är rätt säker på att det var mindre utbud på A330 IAD-CPH än A350 CPH-LAX-CPH, jag lyssnade bara på musik och podd när jag åkte men klickade runt lite på IFE när internet var dåligt , känns som ett rätt onödigt inlägg från mig här men nu har jag skrivit det så att ta det med en nypa salt

Nu var inte jag fullt uppmärksam på vad som exakt fanns men jag är rätt säker på att det var mindre utbud på A330 IAD-CPH än A350 CPH-LAX-CPH, jag lyssnade bara på musik och podd när jag åkte men klickade runt lite på IFE när internet var dåligt , känns som ett rätt onödigt inlägg från mig här men nu har jag skrivit det så att ta det med en nypa salt

Flög A350 Arn-Ewr igår, 5 filmer...:mad:

Förövrigt gick immigration på 5 minuter :)

Flög ju SAS i december (A350) till EWR och utbudet var Uselt på film... Typ 35+ filmer.

Stor skillnad mot Lufthansa som hade 244 filmer och 150 tvserier...

• Gilla
Reactions: Gus
Liten lägesrapport från Manhattan. Rätt trångt på tunnelbanorna, där 9/10 bär munskydd, enda undantagen vi såg var knarkare eller alkoholister. På gatorna var det extremt glest, och således en märklig känsla. Samtidigt ganska härligt att få ha staden ”för sig själva” utan det trycket som brukar finnas här. Central park var populärt och mycket mysigt en dag som denna. Inga köer till Empire state, som annars kan vara kö i flera timmar.

Det var covid-teststationer i nästan varenda korsning med varierat tryck, oftast ingen kö alls. Vi fortsätter med vår plan och tar bilen söderut mot Florida som slutdestination.

Toppen