Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Jag flyger med SAS till Miami på söndag från Arlanda.

Ska man ladda upp attestation form eller vaccinintyg innan? Vad det verkar när man läser i tråden så ska man göra det med Lufthansa och Swiss men inte med SAS. Stämmer det?

Med SAS fyller man endast i Apis och resterande dokument visar man på flygplatsen?
Tack på förhand.
 

ErikLi

Medlem
Jag flyger med SAS till Miami på söndag från Arlanda.

Ska man ladda upp attestation form eller vaccinintyg innan? Vad det verkar när man läser i tråden så ska man göra det med Lufthansa och Swiss men inte med SAS. Stämmer det?

Med SAS fyller man endast i Apis och resterande dokument visar man på flygplatsen?
Tack på förhand.

Yes, vet inte ens om det går på SAS. Tips är att ha dokumenten printade eller digitalt organiserade. Tog en bra stund när familjer kom med 4 telefoner och skulle börja söka efter intyg.
 

vegasbaby

Medlem
Har precis kommit från Miami med SK958

Vi var på plats enligt rekommenderade 3 timmar innan. Prio incheckningen gick på 3 minuter, de frågade efter vaccinpass annars precis som vanligt. Gissar att väntetiden för ekonomipax var under 10 min.

Av det vi såg i vår terminal, förhållandevis lungt förutom Turkish och Avianca, där var det kaos.

Fanns 2 security på lagom avstånd - ingen erbjöd fast track. Jag frågade flera personer och det bästa svaret jag fick var att man gör det ibland. Tog ca 45 min att passera passkontroll och security.

Vi borde ha legat kvar på South Beach 1 timme till, men det är ju alltid lätt att planera i efterhand:)

Inne på flygplatsen gick vi till Turkish loungen, klart skumt att det var ca 15-20 pers i kö, förstod aldrig anledningen förutom att det var ett extremt knappade i datorerna av personalen för att släppa in varje gäst som tog tid.

Kan förstå nuvarande mat lösning i business även om jag saknar som det var tidigare. Tycker dock att man borde klara av att bjuda på ett glas bubbel vid boarding.

Som alltid super trevlig besättning på SAS Stockholmsbaserade long haul.

Ingen fast track i business Usj, i USA er jo dette gull verdt. Håpløst.

Var loungen grei med tanke på smittevern? Ettersom covid-tallene eksploderer i Florida nå, hadde det vært fint å finne et sted med ikke altfor mye folk. Flyr MIA-CPH på tirsdag i C.
 

Syversen

Medlem
Ska man ladda upp attestation form eller vaccinintyg innan? Vad det verkar när man läser i tråden så ska man göra det med Lufthansa och Swiss men inte med SAS. Stämmer det?
Tack på förhand.

Nej SAS har inte stöd för det (ännu). Du visar vid incheck/och eller boarding beroende på din resas upplägg. Enklast är nog att ha det i pappersform och lämna över allt som behövs i en bunt.
 

ErikLi

Medlem
Ingen fast track i business Usj, i USA er jo dette gull verdt. Håpløst.

Var loungen grei med tanke på smittevern? Ettersom covid-tallene eksploderer i Florida nå, hadde det vært fint å finne et sted med ikke altfor mye folk. Flyr MIA-CPH på tirsdag i C.

Det car ganska mycket folk men jag tycker dom skötte det ok, tex så hämtade man inte maten själv.
 

YuriOrlov

Ny medlem
@KConny Jag flög CPH-LAX i måndags och då var det snacks och dryck efter take off. Sen bricka med förrätt, varmrätt, dessert och ost. Tre val av varmrätt - fisk, kött, vegetarisk. Närmare landning frukostbricka. Tycker det funkade bra och ville man ha något mer var det bara att säga till.
 
Toppen