Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Fredde18

Medlem
En följdfråga till ovan. Om man reser på A2 Visa, finns det någon snabb-fil genom immigration på ex. EWR, ORD eller IAD? Eller gäller vanliga kön? Det kan ju påverka val av flyg med tanke på connection-tid till inrikes-flyg i USA.
 

sembl

Medlem
Det brukar finnas en crew/diplomat kö ibland som inte alltid är bemannad men den skulle jag satsat på. När du anländer så är det bara att fråga vilken kö du ska till annars, de brukar vara mycket vänliga och lotsar dig rätt.
 

Abbs

Medlem
En följdfråga till ovan. Om man reser på A2 Visa, finns det någon snabb-fil genom immigration på ex. EWR, ORD eller IAD? Eller gäller vanliga kön? Det kan ju påverka val av flyg med tanke på connection-tid till inrikes-flyg i USA.
Ja. Brukar inte ha några som helst problem med A2 och byten.

Dock kan IAD ha längre diplomatkö än övrig.. :)
 
Jag ska åka till L.A 24/5 (Har 3 vaccin sprutor som jag tog senast för 7 månader sedan) Så om jag förstår det rätt så behöver jag inte ta en ny spruta och jag behöver inte fylla i CDC papperna ?
 

LarsCph

Medlem
Jag ska åka till L.A 24/5 (Har 3 vaccin sprutor som jag tog senast för 7 månader sedan) Så om jag förstår det rätt så behöver jag inte ta en ny spruta och jag behöver inte fylla i CDC papperna ?

Korrekt. Vaccinkravet tas helt bort 11/5. Till des var kravet 2 vaccin sprutor. Jag resta til US 23/4 och redan där frågade airline (British Airways) inte efter CDC pappar eller vaccin bevis.
 

Fredde18

Medlem
En snabb. Ankommer (om jag väljer den resan) till IAD Washington inrikes med United och ska vidare efter 1:10h med SAS till Köpenhamn.
Borde funka tidsmässigt om inkommande håller tiden?
 

fcx

Medlem
En snabb. Ankommer (om jag väljer den resan) till IAD Washington inrikes med United och ska vidare efter 1:10h med SAS till Köpenhamn.
Borde funka tidsmässigt om inkommande håller tiden?
Borde gå. Jag har för mig att det är separat passkontroll för de (relativt få) som har transfer, så man inte behöver köa med stora massan. Men de som vet får gärna rätta mig.

Bagage tar dock en evighet på IAD, så jag skulle bara köra kabinväska med den bytestiden.
 

Hachans

Medlem
Borde gå. Jag har för mig att det är separat passkontroll för de (relativt få) som har transfer, så man inte behöver köa med stora massan. Men de som vet får gärna rätta mig.

Bagage tar dock en evighet på IAD, så jag skulle bara köra kabinväska med den bytestiden.

Det är väl vad jag vet varken passkontroll eller upphämtning av väskan vid transfer från inrikes till utrikes.
 
Toppen