Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

LarsCph

Medlem
Nu närmar det sig resan till USA, har inte varit på long haul sen Corona slog till, så är likt många andra rejält ringrostig. Har just nu

ESTA
APIS
Vaccinations-bevis för oss vuxna
Självtester för barnen att ta efter 3-5 dagar
Skall skriva ut 4 attestationer, en per person (https://www.cdc.gov/quarantine/order-safe-travel.html)

Har jag glömt något?

Jeg har lige rejst til Boston denne uge (og retur til København i morgen). ESTA + APIS. Jeg fik et link fra SAS til attesten som jeg skrev ud og afleverede ved boarding. Der var ingen behov for at vise andre papirer end pas ved checkin og ankomst i USA. Jeg havde vaccinations bevis med, men det blev ikke efterspurgt på noget tidspunkt.
 
Jeg har lige rejst til Boston denne uge (og retur til København i morgen). ESTA + APIS. Jeg fik et link fra SAS til attesten som jeg skrev ud og afleverede ved boarding. Der var ingen behov for at vise andre papirer end pas ved checkin og ankomst i USA. Jeg havde vaccinations bevis med, men det blev ikke efterspurgt på noget tidspunkt.
Tackar, då verkar jag trots ringrostigheten ha koll på läget, tack vare alla här på BC!
 

Per N

Medlem
Någon som rest till USA med SAS senaste tiden? Tänkte på "attestation" om den fortfarande behövs? Vi ska resa med företaget till EWR på torsdag, 12 pers, där jag förväntas tillhandahålla korrekt information till alla för att inte "tappa ansiktet" . En fundering till, fungerar det att checka in online eller endast manuell incheckning? Vi reser bara med handbagage.
 

011430121

Medlem
Någon som rest till USA med SAS senaste tiden? Tänkte på "attestation" om den fortfarande behövs? Vi ska resa med företaget till EWR på torsdag, 12 pers, där jag förväntas tillhandahålla korrekt information till alla för att inte "tappa ansiktet" . En fundering till, fungerar det att checka in online eller endast manuell incheckning? Vi reser bara med handbagage.
Ja den behövs den är bara på 2 sidor nu den lämnas vid gaten om man reser med SAS, ni kan checka in online och skriva ut boardingkort, Sas gör notering på det med bland annat en stämpel

Hem kan ni åka på ett digital boardingkort

Trevlig resa
 

Per N

Medlem
Ja den behövs den är bara på 2 sidor nu den lämnas vid gaten om man reser med SAS, ni kan checka in online och skriva ut boardingkort, Sas gör notering på det med bland annat en stämpel

Hem kan ni åka på ett digital boardingkort

Trevlig resa
Toppen, tack för svar. Stämpeln du nämner, görs den vid gaten eller måste man passera incheckningen?
 

Big Birger

Medlem
ni kan checka in online och skriva ut boardingkort
Det har jag aldrig lyckats med till USA när jag flugit från Arlanda. Jag har utgått ifrån att det har med kontroll av ESTA/Visum att göra och har nog inte ens försökt de senaste gångerna. Hade ju varit smidigt om det hade fungerat.

Får en ny möjlighet att testa på fredag i nästa vecka.
 

bnr

Medlem
Det har jag aldrig lyckats med till USA när jag flugit från Arlanda. Jag har utgått ifrån att det har med kontroll av ESTA/Visum att göra och har nog inte ens försökt de senaste gångerna. Hade ju varit smidigt om det hade fungerat.

Får en ny möjlighet att testa på fredag i nästa vecka.
Senast jag flög fick jag SSSS och mitt resesällskap "klarade sig". Han kunde checka in ARN-OSL-EWR online men jag blev bara incheckad ARN-OSL.
Dock var vi båda tvungna att göra "USA document check" på OSL för att få boarding pass stämplat.
 
Toppen