Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

LarsCph

Medlem
Ni som åkt med barn, testar ni barnen 3-5 dagar med ett viral test efter ni landat som det står under sektion D?

Min erfaring fra i sommers er, at der er ingen kontrol om du gør det. Men naturligvis tester man som det står man skal teste. Andet ville være at bryde reglerne for indrejse og at tale om man har gjort det kan vel potentielt give problemer senere.
 

WF789

Medlem
I dag var "blålappen" tilbake i Chicago, og den ble samlet inn. Lenge siden jeg har opplevd å få den utdelt, og enda lengre siden de tok den inn.
 

fcx

Medlem
vad är blålappen? Föresten vad gäller för resa till USA nu? Jag är vaccinerad, men grabben på 11 år är det inte. Ska vi ta test innan avresa?
Blåa lappen är den gamla tulldeklarationen. Inte sett den på flera år (ej heller på förra veckans resa).

Barn 2-17 ska testas efter ankomst i USA. Inte nödvändigt att testa före.
 

LarsCph

Medlem
vad är blålappen? Föresten vad gäller för resa till USA nu? Jag är vaccinerad, men grabben på 11 år är det inte. Ska vi ta test innan avresa?

Det er tull deklarationen som nedanför.

I sommars da vi var iväg var det så att personer under 18 inte behöver vaccineras - men ska göra test efter ankomst. Du gör selv testen och det er inget som kontrolleras specifikt - men om man tester postivt ska man isolera sig. Ingen test innan avresa och helt som vanligt pre-covid ved ankomst.

Screenshot 2022-09-13 at 21.52.50.png
 

Hachans

Medlem
Ska åka till L.A i jul med Lufthansa och hem med Swiss, är det krav på munskydd på något av dessa flygbolag ?

Inte i nuläget men det går inte att förutse vad som händer kring jul nu. Tar smittspridningen fart har Tyskland aviserat att maskkrav kan återkomma. Bundesländerna har fått verktygen att införa det lokalt, men flygreglerna är federala.
 
Toppen