Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

LarsCph

Medlem
Masks could return to Los Angeles as COVID surges nationwide | AP News
Los Angeles County, home to 10 million residents, is facing a return to a broad indoor mask mandate later this month if current trends in hospital admissions continue, county health Director Barbara Ferrer said this week.

Gode nyheder i Los Angeles County...

Los Angeles County holds off on reinstating indoor mask mandate as Covid-19 cases fall - POLITICO

"Los Angeles County backed off Thursday from reinstating a universal indoor masking mandate as the latest wave of Covid-19 begins to flatten and new hospitalizations start to decline, putting off the resumption of an unpopular policy."
 

Barjas

Medlem
Jag är i L.A nu och det mesta är tillbaka som det var innan. Vi har bara behövt använda munskydd när vi åkte med UBER i CA men när vi besökte Nevada(Las Vegas) så behövde vi inte munskydd i UBER.

Vi har besökt Universal Studios och där märkte vi inte ens av Covid så det är precis som det var innan pandemin. Det ända som är förändrat är att det är allt fler stängda butiker och fler homeless på grund av pandemin.
 

Barjas

Medlem
Vet någon ifall man behöver covid test innan man flyger hem från USA ? Vet att Sverige inte kräver något men behöver flygplatsen/flygbolaget (Finnair) något negativ test ?
 

LarsCph

Medlem
Jag är i L.A nu och det mesta är tillbaka som det var innan. Vi har bara behövt använda munskydd när vi åkte med UBER i CA men när vi besökte Nevada(Las Vegas) så behövde vi inte munskydd i UBER.

Vi har besökt Universal Studios och där märkte vi inte ens av Covid så det är precis som det var innan pandemin. Det ända som är förändrat är att det är allt fler stängda butiker och fler homeless på grund av pandemin.

Det er bare i LA County der er masker på Uber. Familien og jeg er her også og jeg har oplevet flere Uber rides hvor chaufføren hellere ville tale end sidde med maske. Vi bor downtown ved LA Live og tog bussen ind til 3rd og der havde vel 80% masker på. Jeg er ikke sikker på Nevada, men i Arizona og New Mexico er det også påkrævet i state buildings (ved f.ex. nationalparker). Så man kan med fordel have en maske med, men det meste er som inden, som du også skriver. Ingen Universal til os - men Six Flags i morgen :)
 
Toppen